Deprimerad kisse med kattungar....

wrangler

Trådstartare
Kan en katt få förlossningsdeppression???

Min älskade lilla Smulan har fått kattungar för första gången... Hon tar hand om dom och allt är frid och fröjd, men det känns som nånting fattas henne...
Hon ser lessen ut, är glåmig, väger ingenting (känns som man lyfter ett löv) :cry: och sitter mest o tittar rakt fram på ingenting!

Hon ser deprimerad ut! :(

Hon är maskad o allt det där, får extra i maten osv... Men hon vill knappt ha ibland!

Min Smula fattas mig, vad är fel? Vad ska jag göra? Hon verkar inte "sjuk" så, utan med ledsen....
Är det vanligt?

Min andra katthona som fått flera kullar brukar aldrig bli sån....

Sv: Deprimerad kisse med kattungar....

Visst kan katter få något vi kanske kan likna vid förlossningsdepression men då brukar det mest handla om att de helt enkelt struntar i kattungarna. I ditt fall verkar katten sjuk.

Jag tycker du ska ta henne till veterinären för det faktum att hon inte äter är jätteallvarligt, i synnerhet om kattungarna fortfarande diar.

Hon äter, jag var nog oklar där. Bara det att jag vill få upp henne i vikt och har gett henne extra gott men hon verkar inte vidare intresserad av det, vilket oroar mig.

Naturligtvis ska veterinären få titta på henne! Bara undrade om någon känner igen detta "deprimerade-symptomet" hos en katt?

Hon verkar inte sjuk i övrigt, bara lessen....

Kan tillägga att ungarna växer och frodas! Kan det vara så att hon är trött och tagen rent allmänt?

*orolig*

Om hon inte är sjuk så kan det väl hända att hon tycker att det är jobbigt med kattungar.
Då skulle jag föreslå att du ser till att hon blir kastrerad när ungarna är stora nog.
jag var jourhem åt en kattmamma med 4 ungar och hon låg och bevakade dom och blängde på mig.Men hon var en bra mamma åt dom små.När de första ungarna flyttade började hon leka med leksakerna. Mössen flög omkring i lägenheten och hon blev mycket gosigare. När jag har varit jourhem åt ensamma kattungar har hon inte varit ett dugg intresserad av dom.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 015
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama