Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag ska hyra en lägenhet i 2:a hand och hyresvärden till ha en deposition, hur kan jag på bästa sätt vara säker på att få tillbaka mina pengar när jag flyttar ut? Och hur rekommenderar ni att överföringen av pengarna sker?
Vad har hyresvärden för rättigheter när det gäller att ta av depositionen egentligen? Finns det reglerat någonstans?Se till att få ett specificerat kvitto där det står att det är deposition och du har rätt att få återbetalning bid kontraktsslut.
Se till att hyresvärden inte kan ha nåt att klaga på vid kontraktsslut, annars kanske hyresvärden tar av din deposition då.
Vad har hyresvärden för rättigheter när det gäller att ta av depositionen egentligen? Finns det reglerat någonstans?
Vad har hyresvärden för rättigheter när det gäller att ta av depositionen egentligen? Finns det reglerat någonstans?
Lägenheten är en hyreslägenhet, inte en bostadsrätt.
Men som jag har förstått det är det hyresvärden som måste bevisa att det är jag som orsakat skador för att ha rätt att dra av på depositionen? Vi ska gå igenom lägenheten tillsammans men det är inte säkert att tidigare hyresgäst har hunnit flytta ut allt = jag vill inte åka på att betala något som jag inte orsakat. Det har varit mkt strul redan så mitt förtroende för hyresvärden är rätt lågt redan. Men läget är desperat, jag måste byta boende.
Inga tips om hur man flyttar pengar säkert? Banköverföring i mobilen? Det rör sig om ca 14 000 kr, inget jag vill gå runt med i kontanter precis.
Fotografera eller filma när du besiktar lägenheten. Då går det att se vad du ev. gjort, och vad som fanns redan förut.Lägenheten är en hyreslägenhet, inte en bostadsrätt.
Men som jag har förstått det är det hyresvärden som måste bevisa att det är jag som orsakat skador för att ha rätt att dra av på depositionen? Vi ska gå igenom lägenheten tillsammans men det är inte säkert att tidigare hyresgäst har hunnit flytta ut allt = jag vill inte åka på att betala något som jag inte orsakat. Det har varit mkt strul redan så mitt förtroende för hyresvärden är rätt lågt redan. Men läget är desperat, jag måste byta boende.
Inga tips om hur man flyttar pengar säkert? Banköverföring i mobilen? Det rör sig om ca 14 000 kr, inget jag vill gå runt med i kontanter precis.