Deodoranter som inte kliar

MissFideli

Trådstartare
Jag behöver tips på det. Har problem med att de flesta kliar efter ett tag. Mest roll-on, testade stick och det blev aningen bättre. Nu har jag spray, ännu bättre! Men den är rätt starkt parfymerad och med katt i huset med astma, vågar jag inte spraya inne.
Tyvärr svettas jag rätt mycket och behöver därmed hitta nått som minskar det med.
Tips?
 
Jag behöver tips på det. Har problem med att de flesta kliar efter ett tag. Mest roll-on, testade stick och det blev aningen bättre. Nu har jag spray, ännu bättre! Men den är rätt starkt parfymerad och med katt i huset med astma, vågar jag inte spraya inne.
Tyvärr svettas jag rätt mycket och behöver därmed hitta nått som minskar det med.
Tips?
Har samma problem och det enda jag kan använda är Thai-deo:
https://www.apotea.se/thai-kristall-deodorant-ministift-64-g
 
Jag behöver tips på det. Har problem med att de flesta kliar efter ett tag. Mest roll-on, testade stick och det blev aningen bättre. Nu har jag spray, ännu bättre! Men den är rätt starkt parfymerad och med katt i huset med astma, vågar jag inte spraya inne.
Tyvärr svettas jag rätt mycket och behöver därmed hitta nått som minskar det med.
Tips?
Jag föredrar Bats eller Rexona Maximum Protection (inte roll-on varianten utan den man klickar upp kräm med och sen stryker på).
 
Jag har denna, tycker den är bra 😊

IMG_4083.jpeg
 
Jag använder numera bara Vichy. Den finns i lite olika varianter, men den röda verkar uppfyller dina krav,
https://www.apohem.se/hudvard/hande...o2ZlgKhMSxatlfvzS_3vx5cFSEjgScfwaAgEmEALw_wcB
Den röda Vichy är den enda deo jag använder, den är kanon! Nu kanske jag bara svettas onormalt mycket men jag upplever att inga som finns på ICA typ Dove, Rexona, LDB osv fungerar på mig, jag luktar svett efter bara ett par timmar.

Röda Vichy varje morgon håller mig luktfri. MEN, jag upplever faktiskt att den kan klia ibland. Absolut inte konstant men någon gång i veckan kanske? Men det kan ju ha andra orsaker.

Som sagt superdeo men tänkte bara jag skulle nämna min erfarenhet också eftersom TS specifikt frågade efter något som inte kliade :)
 
Jag är en svettis som tidigare använt Bats i alla år. Det var den enda som fungerade på mig förut. Men sen plötsligt så blev jag ”immun” mot den och kan inte använda den längre. Alla ersättare jag prövat har gett klåda eller släppt igenom lukt. Men sen hittade jag LDB. Den har fungerat bra nu i ett par månader så jag hoppas den kommer fortsätta fungera. Kliar inte och fungerar bra.
 
IMG_4721.jpeg
Jag har den här. Den går inte att köpa i fysiska butiker, bara online i olika butiker och apotek. Nivea har flera ”sensitive”, men den här är något helt annat. Luktar ingenting alls och släpper inte heller igenom någon lukt. Inte för mig iaf. Plus att den till viss del även funkar som raggardusch om jag redan luktar lite svett. Kliar inte heller.
 
Visa bifogad fil 146364
Jag har den här. Den går inte att köpa i fysiska butiker, bara online i olika butiker och apotek. Nivea har flera ”sensitive”, men den här är något helt annat. Luktar ingenting alls och släpper inte heller igenom någon lukt. Inte för mig iaf. Plus att den till viss del även funkar som raggardusch om jag redan luktar lite svett. Kliar inte heller.

Testat 2 Nivea, hjälpte absolut ingenting mot varken svettningar eller lukt. Får kolla på denna.
 
Doves spraydeodoranter är mina bästa (jag är superkänslig). Finns parfymfri (vit kork) men även flera andra hyfsat lätta dofter, favoriten här hemma är gurka och aloe vera (tror jag, gurka är det i alla fall) och den blå som doftar typ ren tvätt.
 
röda vichy, ldb 72h, moss & noor eukalyptus är de enda 3 jag använder och växlar emellan.
Jag är känslig och får lätt klåda, dessa funkar och dessutom bra så man inte luktar svett snabbt igen.
 
Rexona Maximum Protection stick inte roll on använder jag. Kan inte med roll on, det kliar till förbannelse. Denna e det enda jag hittat av det jag provat som jag tycker är bra. Den är lie dyrare mot för standard deodoranten i butik men den räcker länge. Inte ofta jag köper ny deo.
 
röda vichy, ldb 72h, moss & noor eukalyptus är de enda 3 jag använder och växlar emellan.
Jag är känslig och får lätt klåda, dessa funkar och dessutom bra så man inte luktar svett snabbt igen.

Moss och noor testade jag, den gjorde inget alls för svettningarna i sig. De andra får jag kolla på.
 

Liknande trådar

Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 576
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
649
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 104
Senast: Martenix
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp