Deodorant?

Vad använder ni för deodorant?
Har använt rexona i fler år men nu tycker jag den inte ens funkar en halv dag innan jag känner mig ofräsh...
Vill ha tips på någon som håller en hel dag :)

Bats oparfymerad från apoteket! Den är grym :)
ssnqq524wd3yz4jaeo8va8t9ej61u6xs.webp

8816649502750.webp

Denna är utan aluminium och fungerar på mig. Har alltså provat "naturlig deo" och saltdeo men tyvärr fungerar dom inte för mig.

Jag gör egen deo och tycker det funkar kanon. Dessutom slipper jag aluminium i deon. Receptet är: 1 del kokosolja (gärna doftfri för att slippa kokosdoften), 1 del bikarbonat och 1 del potatismjöl. Man smälter kokosoljan i vattenbad och blandar sedan ner de torra ingredienserna. Man kan ha i lite eterisk olja om man vill ha doft.

Den är bäst! Har jag ingen hemgjord blir det Dr Organic.

@Magiana @Sol Hur förvarar ni deon? Hur använder man den, som en kräm? Det låter intressant!
Jag tror det skulle funka för mig, svettas inte alls lika mycket längre. Förr hade jag alltid stora ringar under armarna :crazy: Det har gått över som tur väl är.
Någon fråga till, blir inte kläderna kladdiga? Fettfläckar, svårt att få bort?

@Magiana @Sol Hur förvarar ni deon? Hur använder man den, som en kräm? Det låter intressant!
Jag tror det skulle funka för mig, svettas inte alls lika mycket längre. Förr hade jag alltid stora ringar under armarna :crazy: Det har gått över som tur väl är.

Jag trodde min skulle ge fettfläckar men icke. Blev förvånad. Och slipper de vita som blev av den som funkade bäst innan, dove stick.

Förvarar den i badrumsskåpet. Den blir som en stiftdeo, det kan bli lite vitt av potatismjölet/majsstärkelsen på insidan av kläderna men inget mer.

Jag har den i en vanlig burk med lock. Sen applicerar jag antingen med fingrarna eller baksidan av en tesked. Kläderna blir aldrig kladdiga eller får fettfläckar då fettet går in i huden.

Rexona spraydeo, har haft den svarta (tror den är för att inte fläcka svarta kläder) och den är den enda som inte får mig att lukta svett när jag är ute och rör på mig.

Jag har använt Nivea i många år. Varierar lite mellan sorterna, men oftast Dry Fresh. Stress Protect var favoriten förut men den verkar de endera ha slutat med eller bytt namn på, jag har inte sett den på länge. De är effektiva utan att dofta jättestarkt, vilket är viktigt för mig som är luktkänslig.

Vad använder ni för deodorant?
Har använt rexona i fler år men nu tycker jag den inte ens funkar en halv dag innan jag känner mig ofräsh...
Vill ha tips på någon som håller en hel dag :)

Använder uteslutande Biotherms deo numera. Fungerar kanon, även i tropikerna.
33677290189812.jpg

Jag tänkte mer på i vad det förvaras. Typ hurdan burk :D

Min säljs i burk med skruvlock. Hittills har jag skruvat på varje gång. Applicerar med fingertopparna och tvättar händerna efteråt mest för att jag har svårt för saker på fingrarna om det inte är att jag ska ta på handkräm direkt 😁

Köper min I en förpackningsfri butik så återlämnar burken när den är slut.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 118
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38