Deodorant?

Blå

Trådstartare
Vad använder ni för deodorant?
Har använt rexona i fler år men nu tycker jag den inte ens funkar en halv dag innan jag känner mig ofräsh...
Vill ha tips på någon som håller en hel dag :)

Rexona är jättedålig tycker jag.

Bats är överlägsen allt jag testat hittills.Kostar ca 35 kr på apotek.
Vill man ha något billigare tycker jag Palmolive är helt okej men inte alls på samma nivå som Bats.
Har också testat någon kristalldeo som jag köpte på Ica Maxi fungerade faktiskt bra den med men saknade den lite fräscha doften från vanlig deo.

Jag brukar variera för annars brukar jag bli "immun". Just nu är det någon ldb och Palmolive vilket brukar vara märken som fungerar för mig. Även en rätt värdelös från Löwengrip om jag ska vara hemma.

Jag gör egen deo och tycker det funkar kanon. Dessutom slipper jag aluminium i deon. Receptet är: 1 del kokosolja (gärna doftfri för att slippa kokosdoften), 1 del bikarbonat och 1 del potatismjöl. Man smälter kokosoljan i vattenbad och blandar sedan ner de torra ingredienserna. Man kan ha i lite eterisk olja om man vill ha doft.

JAG HAR HITTAT DEN BÄSTA EVER 😍

Och ja, jag är så glad för detta att jag tänker ge bort den till typ alla I julklapp och måste skrika i detta inlägget 😂

Har aldrig hittat någon jag tycker funkar men köper nu en ekologisk, simpel från Grinde som görs här i Malmö. Man får lukta lite thaikäk för det är väl typ citrongräs o nån sheagrej men alltså den är verkligen f a n t a s t i s k t bra. Du kan svettas helt blöt flera gånger om och luktar ändå inget 24 h efter dusch och den första appliceringen. Det är seriöst så sjukt hur bra den passar åtm mig! Haft den sedan i somras så den är verkligen väl testat i stallet osv. Kläderna luktar inte heller illa så fort jag svettats minsta lilla i dem en gång. Vilket också blir mer miljövänligt!

JAG HAR HITTAT DEN BÄSTA EVER 😍

Och ja, jag är så glad för detta att jag tänker ge bort den till typ alla I julklapp och måste skrika i detta inlägget 😂

Har aldrig hittat någon jag tycker funkar men köper nu en ekologisk, simpel från Grinde som görs här i Malmö. Man får lukta lite thaikäk för det är väl typ citrongräs o nån sheagrej men alltså den är verkligen f a n t a s t i s k t bra. Du kan svettas helt blöt flera gånger om och luktar ändå inget 24 h efter dusch och den första appliceringen. Det är seriöst så sjukt hur bra den passar åtm mig! Haft den sedan i somras så den är verkligen väl testat i stallet osv. Kläderna luktar inte heller illa så fort jag svettats minsta lilla i dem en gång. Vilket också blir mer miljövänligt!
Hur appliceras den? Låter ju kanon!

Den bästa jag provat är från Yves Rocher och luktar grönt te eller lime. Finns några andra dofter som jag inte minns, men det här är de två jag använder. Tycker att jag provat hur många olika sorter som helt men den här håller mig torr och har doft som jag inte blir sjuk av och till och med gillar.

Hur appliceras den? Låter ju kanon!

Det är en kräm i en burk! Så som att smörja in händerna typ. Jag är också så ofantligt glad att jag härmed kunnat sluta raka mig (pga tyckte det luktade lättare illa om jag inte rakade mig tidigare o kände mig fast) men det funkar lika bra oavsett att applicera tycker jag. Man ska ta som enrtas storlek per armhåla står det, tror jag använder typ såpass mycket. Tar så att jag känner att jag smort in området liksom.

Hade btw fel tror jag. Har dålig koll på citrongräs vs eteriska oljorna som stod med 😅

Det är en kräm i en burk! Så som att smörja in händerna typ. Jag är också så ofantligt glad att jag härmed kunnat sluta raka mig (pga tyckte det luktade lättare illa om jag inte rakade mig tidigare o kände mig fast) men det funkar lika bra oavsett att applicera tycker jag. Man ska ta som enrtas storlek per armhåla står det, tror jag använder typ såpass mycket. Tar så att jag känner att jag smort in området liksom.

Hade btw fel tror jag. Har dålig koll på citrongräs vs eteriska oljorna som stod med 😅
Jag har en sån deo (annat märke), jag tycker tyvärr att det är lite besvärlig applicering! Men tycker idén är kanon, dock svettas jag mycket och måste fylla på under dagen oavsett deo och det fungerar inte att langa upp en burk och kleta på under en föreläsning :rofl:

Jag har en sån deo (annat märke), jag tycker tyvärr att det är lite besvärlig applicering! Men tycker idén är kanon, dock svettas jag mycket och måste fylla på under dagen oavsett deo och det fungerar inte att langa upp en burk och kleta på under en föreläsning :rofl:

Då borde du ju testa denna, jag har bara fyllt på en gång när mitt varmvatten var slut o jag inte duschade på 3 dagar (normalt varje dag). Den ÄR verkligen så bra 😍

Saltdeo från Maria Åkerberg! Jag svettas mycket och trodde aldrig jag skulle hitta något som funkar mer än en halv dag, men denna är toppen! Den är helt doftfri, vilket jag gillar. Ingen stark doft som "krockar" med min parfym och många deodoranter med doft får bara min svett att lukta illa, men med en hint av citrus typ :angel: Den räcker också hur länge som helst. Jag har haft min i snart 1,5 år och har inte ens använt halva. Tipsar starkt :)

Saltdeo från Maria Åkerberg! Jag svettas mycket och trodde aldrig jag skulle hitta något som funkar mer än en halv dag, men denna är toppen! Den är helt doftfri, vilket jag gillar. Ingen stark doft som "krockar" med min parfym och många deodoranter med doft får bara min svett att lukta illa, men med en hint av citrus typ :angel: Den räcker också hur länge som helst. Jag har haft min i snart 1,5 år och har inte ens använt halva. Tipsar starkt :)

Den testade jag först pga jag bara köper MÅ i allt annat. Funkade noll på mig 😭

Det verkar ffa vara hur olika de fungerar på en själv än just vad det är?

Den testade jag först pga jag bara köper MÅ i allt annat. Funkade noll på mig 😭

Det verkar ffa vara hur olika de fungerar på en själv än just vad det är?
den fungerar inte på mig heller. Tyvärr var den du länkade extremt nära ingredienser till "naturlig deo" som jag redan provat och den fungerar sådär, så jag "törs" inte köpa den du älskar..

Vichy stress resist 72 hour, "obs röd kork". lite dyr men värd varenda krona.
Hälsningar
Klimakterietant som provat 99% av det som finns på marknaden.

Jag kör Rexona,Dove eller Nivea. Är känslig för dofter så därför har jag typ tre olika jag kan använda utan att själv känna kväljningar. Dock aldrig problem med att jag luktar svett under armarna trots hårt stallarbete.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 118
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38