Denna sambo

Sv: Denna sambo

Nu har jag läst lite grann i den här tråden och jag fassnade mkt för vad filiduttan skriver här mer en så beskrivning det stämmer så väl,jag har växt upp i sådan miljö och har hafft ett H-lvetes jobb att komma i genom detta,
det är inte bara du det nu bara handlar om tänk på ditt barn med.

Efter mycket prat har vi kommit fram till att skriva en sådan plan som föreslogs
och att om han blir irriterad ska han antingen gå ut en lång runda eller ringa
sin psykolog eller mamma som kan ge tips om hur vi ska lösa eventuella konflikter i framtiden.
Hade det varit en okey plan tycker ni?
Tack alla

Jag tycker oxå att ni ska skriva vad du ska göra ifall han bryter mot planen, dels i den akuta situationen, men även vilket "straff" han ska få när han landar igen. Min man blev som förbytt när han hade sina anfall (som kunde pågå i flera veckor), och då blev han bara ännu mer förbannad när jag påminde om planen, åtminstone i början.

Sen tycker jag även ni ska skriva in ett datum för utvärdering. Börja med att beskriva hur ni har det nu (nulägesbeskrivning), t ex hur ofta han blir "knäpp", vad han gör då o s v. Det kan ju även finnas saker han skulle vilja att du ändrade på.

När ni sedan utvärder, t ex om en månad, har ni något att jämföra med.

Om långa promenader inte hjälper, och psykologen inte är anträffbar finns ju alltid psykakuten. Jag tycker inte att han ska tveka att åka dit när han känner okontrollerbar ilska.

Vad gäller ringa mamma blir jag lite tveksam. Har han någon diagnos som autism eller liknande (där det finns en fysisk förklaring till beteendestörningen)? Om inte tycker jag att hans mamma har misslyckats med att göra honom trygg och välfungerande, och tvivlar på att hon kan vägleda honom nu.

Har han, kanske med psykologens hjälp, kommit fram till vem det är han egentligen har så mycket ilska och frustration mot?

Tänk på att de tre, fyra första åren i barnens liv är de mest avgörande för hur de blir när de växer upp. Ni har egentligen inte "råd" att leva destruktivt, för dotterns skull, så ni måste jobba snabbt! Det kanske behövs mer kontakt med psykriatrin och eventuellt mediciner. Min erfarenhet är att vården har mycket hjälp att erbjuda, om man bara ligger på och förklarar att det är bråttom.

Att ha delat boende är oxå ett jättebra förslag. Särskilt med tanke på att ni har barn.

anledingen till att jag skrev denna tråd var just för att få reda på om händelsen
gick att anmäla (trots inga fysiska skador) utifall att vi flyttar ifrån varandra
och att vi blir tvungen till att ha en vårdnadstvist.

Att det är oseriöst att ha en psykolog som känner familjen sedan innan har
jag inte ens tänkt på, men det kan mycket väl stämma.

Det är inte oseriöst av din sambo, men oseriöst av psykologen. Jag är själv psykolog och skulle aldrig ta mig an någon jag känner.
Sök en annan psykolog.

Jag säger lämna honom! Ditt barn kommer snart nog vara stor nog att förstå och må dåligt över hur fadern behandlar modern. Ett av mina första minnen är just av detta, tro mig du vill inte att ett av ditt barns första minnen är ett sånt minne.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25