Denna djungel av bilbarnstolar!

Sv: Denna djungel av bilbarnstolar!

halvt kl

GÅR det ens att vinkla sätet på Hi-wayen? Vi har precis monterat vår och herregud vad den är upprätt. Dottern sitter jättebra i den vaken men när hon somnade under vår provtur så trillade huvudet ner mot bröstet på henne och i varje kurva/inbromsning/acceleration så for huvudet bara runt.

delvis knapplån
Den effekten har vi i vår v70, är en be-safe vi har. Jättetråkigt att det blev så. Vi ska köpa en annan stol nu för jag vågar/vill inte köra när huvudet "hänger" ner.- Vår dotter är 9 mån.

Finns det någon annan med v70 här som rekommenderar en bra stol med bra bakåtlutning.

vilken modell v70 är det?

den gamla modellen är mycket större än de nyare. Mellanmodellen (00-08) är en liten bil egentligen, den är byggd av s60ns stomme och upplevs större än vad den är. Syrran har en duoflex XTP i framsätet.
Den nya modellen är lite större än mellanmodellen.

Lustigt hur olika det är! Bara jag sätter snäckan rätt i solen så sitter hon bra. Visst hänger hon framåt ibland, men hon rätar upp sig själv fort.
Det går ju att ändra läge på stolen, har du provat de andra?

Vi har också en be safe izi kids (i en saab 9-3 från 2006). Upplever den som för upprätt på mest lutade läget och liten blir mycket riktigt hängande med huvudet ibland. Irriterande när stol + bil inte är kompatibla! ;-)

Japp, vi har provat alla lägen. När hon är vaken så sitter hon jättebra men inte när hon somnar

Vad "skönt" att höra att det inte bara är jag som upplever detta problem med denna stolen

delvis knapplån
Den effekten har vi i vår v70, är en be-safe vi har. Jättetråkigt att det blev så. Vi ska köpa en annan stol nu för jag vågar/vill inte köra när huvudet "hänger" ner.- Vår dotter är 9 mån.

Finns det någon annan med v70 här som rekommenderar en bra stol med bra bakåtlutning.

Jag har en 855 men har haft min stol i e v70. Rekemmenderar helt klart en britax hi-way. I har aldrig ramlat ner med huvudet, hon sitter kanonbra. Har kilen under nu, sen när hon blir äldre tar jag bort kilen så att stole står mer upprätt. Har även monterat stolen i en saab 9 5, med kilen blev det bra lut och då är sätena mkt skålade i bilen.

855 och v70 -00 har samma kaross så de som passar i den ena passar i den andra:)

Då ska jag försöka att komma iväg till en affär som säljer sådana bilstolar. Har du stolen i baksätet ?

Då ska jag försöka att komma iväg till en affär som säljer sådana bilstolar. Har du stolen i baksätet ?

Japp, jag har den i bak. Har man den i mitten tar den inte mkt plats från framsätena heller, eftersom den hamnar lite mellan sätena.

Vi har en Hiway i vår v50 (mindre än v70) och vi har den i mitten bak - finns gott om plats på båda sidor om stolen och även i fram. Sambon är lång och han får plats utan problem i både förar- och passargerarsäte. Jag älskar vår stol, och Stella med! :D

Dottern har en besafe izi kid. Som de andra sagt så är den stor å klumpig.
Vi har just nu en liten seat, men jag sitter inte dåligt i stolen framför för det. Själva längden på stolen går att reglera.
Eftersom den stolen blev bäst i test hos testfakta valde vi den. Ni som inte sett det, gå in på testfakta.se och sök på bilbarnstolar. Finns filmer ifrån testet. vissa stolar går sönder=/

Det var ju inte så många stolar som testades och heller inte dom stolar som fästes med isofix, men det är skrämmande att stolar går sönder och slungas iväg =/

Då låter det ju som att Hiway är perfekt. Min sambo är oxå lång. Du har inte upplevt att barnet hänger framåt med huvudet/kroppen när h*n har somnat ?

Dottern har en besafe izi kid. Som de andra sagt så är den stor å klumpig.
Eftersom den stolen blev bäst i test hos testfakta valde vi den. Ni som inte sett det, gå in på testfakta.se och sök på bilbarnstolar. Finns filmer ifrån testet. vissa stolar går sönder=/

Det var av den anledningen vi köpte denna stol för att den var bäst i test. Men det hjälper ju inte att den var bäst när dottern inte sitter bra i den när hon somnar.

Absolut inte, och Stella är ändå liten (3 månader)! Med hjälp av främre stödbenet och frigolitkilen så får man riktigt bra lutning, så ingen risk för att huvudet/kroppen ska tippa fram när dom somnat. :laugh:

Då låter det ju som att Hiway är perfekt. Min sambo är oxå lång. Du har inte upplevt att barnet hänger framåt med huvudet/kroppen när h*n har somnat ?

Såhär sitter Isabell när hon somnar:
php3atnvv.jpg

phpoqzogj.jpg

Hon har aldrig ramlat fram med huvudet.

Bara en fråga men är hon inte för liten för den stolen?? Tycker det är så mkt utrymme runt huvudet :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 390
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 820
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar