Denna djungel av bilbarnstolar!

Sv: Denna djungel av bilbarnstolar!

Tycker man att det blir för mycket luft mellan huvud och stol så finns det en kudde att köpa till för ca. 100 kr. Den har vi och då finns det inte mycket utrymme inte. :laugh: Stolen ska ju gå att använda från nyfödd redan enligt tillverkaren, men det är nog lite optimistiskt. Vi bytte ganska nyligen och S är 3,5 månader nu, innan det är nog lite väl tidigt.

Ja jag köpte till en sådan kudde till min primo när jag fick ta bort babyinlägget :D

Tyckte bara att stolen såg enorm ut ;)

Vi har en Maxi Cosi Mobi Länk. Är helt sjukt nöjd. Dock är vår stora bil större än eran och i lilla bilen har vi sonen i fram eftersom vi alltid åker ensam vuxen i den bilen.

Fördelen är att den kan användas från tidig ålder 9-25 kg (eller som vår försäljare sa, när de kan sitta stadigt själva), den går att fälla i 4 lägen så om barnet somnar kan man med ett enklet enhandsgrepp fälla stolen under färd.

Nackdelen är att det är en av de stolarna på marknaden som tar störst plats.

Mvh Miks

Jag tycker inte att den tar mycket plats, har du sett graco stolarna, sjukt stora!
Vi är supernöjda med vår, köpte den eftersom det var den enda stolen vi kunde ha i mitten bak i vår Saab 9-3 sedan. Hade först blivit rekomenderade en Britax men när vi tog ut och provade den i bilen fick den ju plats men ryggen var helt lodrät och så kan ju inte ett litet barn sitta.

Om ni har möjlighet tycker jag att ni kan åka och prova olika stolar hos en handlare tex babyland eller babyproffsen.

Bara en fråga men är hon inte för liten för den stolen?? Tycker det är så mkt utrymme runt huvudet :crazy:

Nej, hon är inte för liten för stolen. Babyskyddet vi hade var i stort sett lika öppet runt huvudet, och eftersom det är säkrare att ha de i en bakåtvänd stol + att hon avskydde att ligga ner i bilen så bytte vi.
Stolen är godkänd från 0 kg, vi bytte när bältena satt bra. Har även testat huvudskyddet men då såg hon inget ut och hängde ist fram med huvudet så det tog vi bort.

kl

Vi valde att byta stol hyffsat tidigt pga av det som jemaha tar upp, dom sitter säkrare i bakåtvänd barnstol än i babyskyddet. Vi kollade Råd & Rön s tester och valde sedan en Acta graco Duologic II. Kollade lite på multitechen först, men efter att ha läst att det inte alls var optimalt att ha den stolen framåtvänd och att den fick rätt dåliga betyg i råd & rön så strök vi den.

Kollade sedan på Besafe izi kid, men eftersom dom hade samma säkerhets poäng som Duologic så kändes Duon som ett bättre val eftersom den kan användas redan som babyskydd dvs 0kg.

Vi valde den eftersom man kan fästa stolen med Isofix, vilket är att föredra. Nackdelen med isofixstolar är att dom bara är godkända till 18 kg. Förhoppningsvis hinner hon inte väga så mycket innan det är dags att byta..

*KL* Ville bara säga att i vår bil tippar huvudet fram ibland när sonen sover i sin Britax hi-way (trots att vi använder kilen). Men jag är ändå mycket nöjd med stolen. Vi har en toyota avensis kombi.

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 390
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 820
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18