Den ultimata hundförarjackan?

Wingates

Trådstartare
Jag letar efter en ny vår/höst jacka att träna hund i. Den ska vara något fodrad helst, vatten & vindtät (mycket viktigt, jag bor ju i Skåne ;) ). Den måste ha ryggficka och några rymliga fickor fram. Det är ett plus om man kan få tryck/brodyr från samma ställe.
Jag har inga problem att hosta upp en ordentlig slant för den ultimata jackan.
Har någon förslag?

Arraks senaste är suverän enligt mig. Har haft en av deras tidigare (köpt för 5 år sedan) som var gräsligt tung, men den nya (har en rosa-svart nu) är min absoluta favoritjacka nu :)

Vad gäller helt vattentät, så bör man nog spraya på impregneringsspray (med silikon) för bästa resultat.

Arraks senaste är suverän enligt mig. Har haft en av deras tidigare (köpt för 5 år sedan) som var gräsligt tung, men den nya (har en rosa-svart nu) är min absoluta favoritjacka nu :)

Vad gäller helt vattentät, så bör man nog spraya på impregneringsspray (med silikon) för bästa resultat.

Kan bara hålla med :up:

Jag har Arraks Himalaya och är jättenöjd med den! Är ganska varm vår och höst, men man behöver ju inte ha tjockaste tröjan under. Har dock inte använt den i rejält regnväder, då tar jag på mig regnkläder istället.

Har inte hittat någon hundjacka som jag är 100% nöjd med så jag kör på en tightare dunjacka och hurttas väst över. Vid regnväder har jag skaljacka över dunjackan. Västarna är ju lätta att trycka på också!

Röstar också på Engelssons. Den finns ofodrad också. Verkligen vattentät, jag har gått flera timmar i ösregn, inte det minsta blöt.

Har inte hittat någon hundjacka som jag är 100% nöjd med så jag kör på en tightare dunjacka och hurttas väst över. Vid regnväder har jag skaljacka över dunjackan. Västarna är ju lätta att trycka på också!

Jag kör samma som du!
Älskar min Hurtta-väst, och det är enkelt att bara variera plaggen under :)
Brukar köra vindtät tröja om det är uppehåll, annars bara en tröja och tunnare regnjacka under.

Hur tjockt är fodret? Vill inte bli kokt när jag motionerar yrvädret.

Ja jag funderar på att köp en riktigt bra regnjacka istället och tjocktröjor att ha under, och ha västen utanpå.

Ja jag funderar på att köp en riktigt bra regnjacka istället och tjocktröjor att ha under, och ha västen utanpå.
Jag hade kört på den varianten. Jag har en regnjacka från Jack Wolfskin (20 000 vattenpelare, köp inget under det), som är extremt bra, den har jag året runt med olika tröjor under. Jag köpte den på rean förra året, min sambo köpte en likadan herrvariant efter att min kommit, han är extremt petig med funktionskläder och nöjd:up:

Jag hade kört på den varianten. Jag har en regnjacka från Jack Wolfskin (20 000 vattenpelare, köp inget under det), som är extremt bra, den har jag året runt med olika tröjor under. Jag köpte den på rean förra året, min sambo köpte en likadan herrvariant efter att min kommit, han är extremt petig med funktionskläder och nöjd:up:
Ja blir nog så. Jag kan ju kanske skicka in min Hurtta väst för tryck/brodyr istället.

Någons om vet något bra ställe för det? (Eller där jag bara kan köpa en ny och beställa med tryckbrodyr direkt)

Ja blir nog så. Jag kan ju kanske skicka in min Hurtta väst för tryck/brodyr istället.

Någons om vet något bra ställe för det? (Eller där jag bara kan köpa en ny och beställa med tryckbrodyr direkt)
Loboo trycker åt klubbarna häromkring iaf! Jag har Arraks väst som de har tryckt på.
Jag blir också lätt väldigt varm så jag har kört m skaljacka och västen över, så kan jag variera tröjorna under. Jag har engelsons tjockare jacka samt även arraks rosa/svarta jacka. Tycker att Arraks är bättre men engelsons varmare!

Hur tjockt är fodret? Vill inte bli kokt när jag motionerar yrvädret.
Det är inte så tjockt :) Jag har den visserligen ute i ner till -5 grader, men då med långärmad tröja + tjock stickad tröja på mig (jag blir lätt varm). Inga problem att ha den vid +10-15 grader :) Man väljer vad man ska ha under. Varmare än +15 ute, då börjar den nog bli väl varm. Men den är bra mycket svalare än tidigare modellen som var supervarm på "mitten"

Köp iaf inte Arraks Akka softshell. Jag beställde en sådan och har fått 3 felsydda exemplar (dragskon i midjan gick ej att använda).

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 667
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
Övr. Hund Gjorde misstaget att köpa en lite för stor sele till Emiron när han var mindre i tron att han säkert skulle växa i den så småningom men...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar