Den ultimata hundförarjackan?

Det är inte så tjockt :) Jag har den visserligen ute i ner till -5 grader, men då med långärmad tröja + tjock stickad tröja på mig (jag blir lätt varm). Inga problem att ha den vid +10-15 grader :) Man väljer vad man ska ha under. Varmare än +15 ute, då börjar den nog bli väl varm. Men den är bra mycket svalare än tidigare modellen som var supervarm på "mitten"
Oj, jag skulle kokas! :D jag hade den med underställ nu när vi hade -25.
Så fort det är plusgrader är den för varm för mig typ. :p

Jag har också Arrak Himalaya. Köptes på Hundmässan i december för riktigt bra pris och har typ bott i den sedan dess.
Den är fodrad, men lättfodrad så det kommer fungera på hösten men fungerar även riktigt bra nu med en fleecetröja under, och då är jag superfrusen av mig.

Köp iaf inte Arraks Akka softshell. Jag beställde en sådan och har fått 3 felsydda exemplar (dragskon i midjan gick ej att använda).
Håller med! Jag har också fått två exemplar där en var felsydd och en där fickorna gick sönder efter första användningen. Synd, för jackan verkade skön i övrigt!

Jag har hööks jacka, helt ok! Ofodrad med bra fickor, dock inte så regntät efter en stund i ihållande regn. Bäst tycker jag en bra skaljacka är och sedan väst över! Då kan jag enkelt reglera med att ta av/på tröjor under beroende på vad jag ska göra!

Har en Arraks jacka original men är inte överdrivet förtjust i den. Dels är den för bylsig att träna hund i samtidigt som den är för kall för min smak. Funkar som jacka att dra över sig medans man väntar på sin tur osv (då har jag min dunjacka under) men inte i hundträningen.

Jag har också Arrak Himalaya. Köptes på Hundmässan i december för riktigt bra pris och har typ bott i den sedan dess.
Den är fodrad, men lättfodrad så det kommer fungera på hösten men fungerar även riktigt bra nu med en fleecetröja under, och då är jag superfrusen av mig.

Köpte också en sån på mässan i december och lever också i min.

Någon som har tips på en snygg, lite längre jacka? Vill ha något som täcker ändalykten.
Förstår det med tanke på hur lättklädd du är på din profilbild. Går du alltid runt så?! :eek: :love:

(För att bidra med något vettigt, jag som är otroligt varm av mig och smälter bort vid typ all användning av jacka har satsat på väst - men har hittills inte hittar någon som riktigt är kompatibel med min kroppshydda :angel: men väst är iaf mitt förslag)

Förstår det med tanke på hur lättklädd du är på din profilbild. Går du alltid runt så?! :eek: :love:

(För att bidra med något vettigt, jag som är otroligt varm av mig och smälter bort vid typ all användning av jacka har satsat på väst - men har hittills inte hittar någon som riktigt är kompatibel med min kroppshydda :angel: men väst är iaf mitt förslag)

Jajamen, snopptofs och kåtblick kommer man långt med.

Jag ÄLSKAR honom:D:D
Eventuellt heter han Kostas. Eller så är det jag som bara inbillat mig det.

Vanliga Arrak original (den som finns bland annat i rosa-svart). Dom är mycket längre bak nu än tidigare.

De är så...sportiga bara:D
Jag är lite tantig och gillar kappor och sånt. Jag skulle nog vilja ha en elegantare men funktionell jacka:D sanslöst larvigt, men jag gillar mina snörstövlar och pumps, har till 99% klänning även om jag plockar svamp i skogen:o

Jag är lite tantig och gillar kappor och sånt. Jag skulle nog vilja ha en elegantare men funktionell jacka:D sanslöst larvigt, men jag gillar mina snörstövlar och pumps, har till 99% klänning även om jag plockar svamp i skogen:o
Aha hahahaha :D Jo dom är lite mer sportiga över sig jämfört med "vanliga" jackor :)

Men du, skulle det inte kunna fungera med typ en ridkappa? Tänker att de brukar vara rätt funktionella och relativt snygga?!

(Angående Kostas så är det väl alltid @mandalaki en ska fråga?? Bläckis är väl lite av en expert på ämnet? :D)

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
Övr. Hund Gjorde misstaget att köpa en lite för stor sele till Emiron när han var mindre i tron att han säkert skulle växa i den så småningom men...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024