Den ultimata hopptränaren

Sv: Den ultimata hopptränaren

Vi funderar på att ta en extern tränare till klubben, jag vet
ju vem du tränar för men vilka andra två menar du?
Heter en av dem NJ?

Tror du att någon av de du menar kan tänka sig att åka till oss
någon gång i månaden? Vi har ryttare, både pony och stor häst.. :)

NJ har jag hört mkt gott om! Han brukar ju vara lite överallt o ha träningar, min kompis har tränat en hel del för honom och hon gillade honom.

När jag skriver det så kommer jag ju på att jag själv borde pröva träna för han!

Nej. Ingen är så fullständing att han/hon kan allt. Särskilt inte i den här sporten.
Men det finns tränare som är väldigt nära. Men man ska inte heller lyssna sig blind på en tränare, även om det är en jätteduktig tränare, även den bästa kan ha fel ibland.

Ja, jag gillar ju hans sätt att rida, kanske skulle jag ringa han och kolla om han kan tänka sig att komma till oss,,, :)

Nej det är inte NJ jag menar. Har aldrig ridit för honom, men jag har hört mkt gott om honom, och han rider ju så bra att man blir tårögd! :love: :love:
Alltid så mjukt och fint, vad för häst han än sitter på.
En kompis åkte dit med sin unghäst för att få hjälp med löshoppning, för de hade kört fast så de kom inte över ett hinder om jag fattade det rätt.
Hos NJ så hoppade hästen som en Gud, och det utan vare sig bråk eller spänningar!

Min tränare åkte förut till Filipstad och hade träningar. Kanske kan hon tänka sig åka till Karlstad också?
Du kan ju ringa och fråga! Skickar ett SMS med hennes nr om du vill.

Ja, man blir glad bara av att se han rida!!! :love:
Ja, om du vill kan du messa hennes nummer, så ska jag kolla
med de andra på klubben!

Nr kommer! Hör av dig om det inte går fram, mina SMS har ibland inte kommit fram nu på senaste tiden.

Vad kul om hon åkte till er och tränade!! Då kunde jag följa med och kolla ibland! :bump:

Julia_V >> Vilken klubb tävlar du för?

Jag har äntligen hittat min drömtränare! :) Han lär ut en ridstil som knappt finns i Sverige som går ut på att hästarna ska vara mjuka, lyhörda och kunna ridas med ytterst lite hand och desto mer efter inverkan av sitsen. Han är enormt påläst och förklarar det mesta rent anatomiskt vad som händer när jag och hästen gör si eller så.

Min tränare är född i Libanon, har ridit flera år i Cadre Noir i Frankrike och har även tränat prinsen i Saudiarabiens hästar. Han har dessutom tävlat i svår hoppning...

Spännande, en hopptränare?? Får man fråga vem det är?? Du får gärna skicka Pm.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: Badger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat