Den ultimata hopphästen

B

Bärin

Jag håller på med ett arbete i skolan, bl.a. om hur den ultimata hopphästen ska vara byggd.
Därför undrar jag nu, hur ska en bra hopphäst vara byggd?
Hur ska musklerna sitta, hur ska exteriören vara etc?
Allt om hur en hopphäst ska se ut!

Tack på förhand! :)

Sv: Den ultimata hopphästen

kolla på avelsföreningarnas hemsidor för sporthästar. de har all en plan och mål för både exteriör och prestation.

vilken skola går du på?

Cyllene skrev:
Kolla förra numret av Ridsport. Artikel om hopphästars exteriör!

Fast den där artikeln tyckte jag sa absolut ingenting, eller kom de fram till något som jag missade?

Har du tittat på hopphästar på en framridningsbana nån gång? För ditt arbetes skull, gör som de andra tjejerna säger och läs artiklarna, men den ultimata hopphästen består framförallt av det som finns innanför pannbenet. En häst kan vara byggd hur fint och korrekt som helst, men utan viljan att inte riva, intelligensen, tävlingsinstinkten och insikten om att "jag kan hoppa skitbra" så är den inte mycket att ha... Bara för att du är smal och vig så blir du inte gymnast, du blir inte höjdhoppare för att du är lång.

Så glöm inte nämna att huvudet är det viktigaste på en hopphäst! Även om det är bra om resten ser ut på ett visst sätt också.

vad är avelsföreningens hemsida? :angel:
mvh

Lisen Bratt gjorde illustrationer i ridsport för några nummer sedan där hon illustrerade hur de olika topphästarna hoppade, undrar om det inte var exteriört också?

Hennes teckningar visade klart på att det är huvudet som räknas iaf...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka