Den ultimata FT-ryttaren?

M

memmalotta

Nu finns det en tråd om den ultimata FT-hästen, men vad tycker ni krävs hos den ultimata FT-ryttaren? :)

Sv: Den ultimata FT-ryttaren?

Rida dressyr som en dressyrryttare på GP nivå, hoppa som en hoppryttare på GP nivå och rida terräng som som Mark Todd = den ultimata FT- ryttaren. :p

Finns ju några som rider GP dressyr i världseliten i fälttävlan men inte GP hoppning då och tvärtom.

Rida dressyr som en dressyrryttare på GP nivå, hoppa som en hoppryttare på GP nivå och rida terräng som som Mark Todd = den ultimata FT- ryttaren. :p

Finns ju några som rider GP dressyr i världseliten i fälttävlan men inte GP hoppning då och tvärtom.

Inte det svar jag ville ha ;) även en ryttare på debutantnivå kan arta sig till en ultimat FT-ryttare. Tänkte mer på EGENSKAPER ;)

Nu finns det en tråd om den ultimata FT-hästen, men vad tycker ni krävs hos den ultimata FT-ryttaren? :)

Ryttarkänsla, hinderöga, vältränad, ödmjuk, orädd, målmedveten samt älska det den håller på med... :love:

sluta motarbeta nu ;)
det finns andra egenskaper som är viktiga förutom att rida bra.

Ok det allra viktigaste då och det enda som räknas

PENGAR !!

:rofl:

men du glömmer utseendet då. :idea: Det har betydelse om du ska få igenom ändringar av terrängbanan på tävling, TR osv

men du glömmer utseendet då. :idea: Det har betydelse om du ska få igenom ändringar av terrängbanan på tävling, TR osv

Pengar funkar rätt bra där också, i vart fall om man med pengarna ikläder sig rollen som SPONSOR :devil:

Så sammanfattningsvis skall man vara ung, snygg, rik och välkänd och putta in lite sponsorpengar tja inte så stor skillnad emot något annat då mao.

Det trodde jag hängde mer på namnet..? ;)

Jo namnet är viktigt men innan du fått dej ett namn så går det bra med bara utseende också :angel:

:bow:
Förlåt alla banbyggare och alla som känner sej träffade :bow:

Nämen hörrni gamla tanter, ni får allt hoppa tillbaka till sandlådan om ni inte kan hålla er på mattan i min tråd! :rofl:

Jo Betti, jag tyckte du hade ganska bra svar. :)

Kom igen nu, inget mera trams :angel:

Oj oj oj, kan dom vara lite seriösa liksom?! ;) Vi är i alla fall bäst Emmsing!

Så sammanfattningsvis skall man vara ung, snygg, rik och välkänd och putta in lite sponsorpengar tja inte så stor skillnad emot något annat då mao.

*några ploppade automatiskt upp i mitt huvud där, försöker hålla mina funderingar för mig själv*

annars kommer väl läraren och slår mig på fingrarna med linjalen :angel:

Balans, kroppskontroll, reaktionssnabbhet.
Men utan en enorm envishet och mycket tålamod hjälper det inte.

Nämen hörrni gamla tanter, ni får allt hoppa tillbaka till sandlådan om ni inte kan hålla er på mattan i min tråd! :rofl:

Kom igen nu, inget mera trams :angel:

Men hallå. Trams? Vi "gamla" är realister och inser att det är så mycket mer som spelar in. :idea:

Oki visst behövs några små ridegenskaper/människoegenskaper också men faktum är att utan pengar kommer du ingenstans då kan du fortsätta harva runt i lägre klasser.

Ang pengar så är det också en fråga du får om du hamnar i landslaget...

Modig men med god självbevarelsedrift.
Rörlig med mycket bra kroppsmedvetenhet.(=bra balans, snabb reaktion, bra kondition)
Klok - göra rätt val när man hamnar i valsituationer vid tex hinder
Goda hästkunskaper
Sunt förnuft i stor portion
Självförtroende
Träningsvilja

Gedigen hästbakrund finns hos väldigt många elitryttare.
Kan eventuellt i enstaka fall kompenseras med supertalang.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur