Den tyske hingsten Aalborg

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sparreholm
  • Startdatum Startdatum
S

sparreholm

Hej på er alla kunniga Bukemänniskor,har lite funderingar ang.denne hingst då jag funderar på att köpa en avkomma.
Kan ni ngt om honom,avkommor och resultat osv...
Vore mkt tacksam för svar då jag verkligen "vill"ha detta sto efter honom.

Tackar och bugar på förhand!

Aalborg, f 28/3 1986 (Hann), brun, eAcapulco uDicki eDynamo - Endflug. 9a dressyr, 13e hopp vid bruksprov, klass 2. Inga egna tävlingsmeriter. 4 söner i Hannover t o m 99, avkommor i lätt klass dressyr och medelsvår hoppning t o m 99, samt en i svår körning. ZWD 104 (ungefär BLUP).
Verkar ha förärvt sig ganska bra vad det gäller stopremiering (förutom vad det gäller sadelläge) och stobruksprov (lite sämre på galoppen).

Stammen (ffa mödernet) är väl mer åt hopp men avkommorna pekar väl lite mer åt dressyr, inte så många bedömda ännu dock.

Mvh Cissi

Tack snälla du,hon hoppar fantastiskt samt är härlig i gången,dock knepigt sadelläge som du skrev.
Svart och vacker,jag tror jag slår till,tusen tack!

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Lovisa.E
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar