Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man skulle ju önska, men å andra sidan har SD sagt liknande lite väl många gånger nu. Förutom många liberaler (undantaget Robert Hannah som verkar ha passat på att släppa lös sin inre människofientliga rasist och lever sitt bästa liv) så verkar M och KD lite väl bekväma med mycket som sägs. Känns som att SD ständigt flyttar målposter och att regeringens tystnad cementerar skiten.
För att inte tala om dom maktlösa nollorna.....Ska bli skönt att få trycka upp nya reduktionspliktförslaget i nyllet på MP som SD förhandlat fram.

Läste i DN att KD nu ligger under riksdagsspärren och lägst av alla partier. Inte så konstigt kan jag tycka utifrån att de väl sålt ut det mesta av sitt parti för att bli nån slags mellanting mellan M och SD. Jag förstår faktiskt inte L och KD, är som att de helt missat att de gör sina egna partier meningslösa om de inte har några egna frågor att driva?

Läste i DN att KD nu ligger under riksdagsspärren och lägst av alla partier. Inte så konstigt kan jag tycka utifrån att de väl sålt ut det mesta av sitt parti för att bli nån slags mellanting mellan M och SD. Jag förstår faktiskt inte L och KD, är som att de helt missat att de gör sina egna partier meningslösa om de inte har några egna frågor att driva?

Har ni följt hela grejen med tolvåriga Murhaf som sålt rekordmånga majblommor, delvis som reaktion på att han utsatts för vidriga kommentarer online? Det är tydligen det grövsta Åkesson läst... (skulle säga att Jomshof och Söder + svans skriver ännu värre saker dagligen, men men..)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jlprKn/sverigedemokraternas-jimmie-akesson-om-hatkommentaren
Ja och även Magdalenas hycklande 🤣🤣🤣🤣. Varför kan hon inte köpa en majblomma av nån annan än just Murhaf? Hon som sa att hon inte ville ha ett Somalitown. Även hon uppmanade asylsökande att ta sig till ändra länder än just Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ckleri-nar-politiker-koper-murhafs-majblommor

Ja och även Magdalenas hycklande 🤣🤣🤣🤣. Varför kan hon inte köpa en majblomma av nån annan än just Murhaf? Hon som sa att hon inte ville ha ett Somalitown. Även hon uppmanade asylsökande att ta sig till ändra länder än just Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ckleri-nar-politiker-koper-murhafs-majblommor
Ja, haha vad roligt hörru. Jag har läst den där texten också, och håller med skribenten. Vet att du tycker att det är helfestligt för att du tycker att det känns gött när sossar kallas för hycklare etc. Jag tycker att det är djupt tragiskt med de uttalandena som S gjort som nämns här, och är enormt besvikna på deras utveckling. Att köpa en majblomma är såklart bara en piss i havet jämfört med de politiska frågorna man borde driva för att en tolvåring som faktiskt fötts i Sverige givetvis borde ha ett uppehållstillstånd.

Ja, haha vad roligt hörru. Jag har läst den där texten också, och håller med skribenten. Vet att du tycker att det är helfestligt för att du tycker att det känns gött när sossar kallas för hycklare etc. Jag tycker att det är djupt tragiskt med de uttalandena som S gjort som nämns här, och är enormt besvikna på deras utveckling. Att köpa en majblomma är såklart bara en piss i havet jämfört med de politiska frågorna man borde driva för att en tolvåring som faktiskt fötts i Sverige givetvis borde ha ett uppehållstillstånd.
Men hela grejen är ju att det är kul att håna o hyckla SD och partier som samarbetar med SD för att Sverige ska kunna styras som i sin tur är förankrat hos väljarna på ett demokratiskt sätt. MEN det är ju inte lika KUL att håna vänstern och C, eller hur.

Men hela grejen är ju att det är kul att håna o hyckla SD och partier som samarbetar med SD för att Sverige ska kunna styras som i sin tur är förankrat hos väljarna på ett demokratiskt sätt. MEN det är ju inte lika KUL att håna vänstern och C, eller hur.
Självklart ska politiker som gör korkade uttalanden och fattar korkade beslut kunna hånas oavsett partitillhörighet, vi lever ju inte i Ryssland, än? Floskeltoppen leds dock av SD.

Ett parti med nazistiska rötter och en nationalkonservativ agenda blir liksom inte mindre rasistiskt och antidemokratiskt för att många röstat på dem. Att ifrågasätta hur regeringens partier med gott samvete kan samarbeta med SD är rimligt. Och jag tycker inte att det är KUL att prata om all människofientlig skit som tidölaget håller på med, det suger att det är såhär samhället ser ut idag.

Självklart ska politiker som gör korkade uttalanden och fattar korkade beslut kunna hånas oavsett partitillhörighet, vi lever ju inte i Ryssland, än? Floskeltoppen leds dock av SD.
Inte ser jag att ni hånar tex S. Tex att dom la sig i hur rättsväsendet dömer. Det borde ha varit gissa vilket parti som la si i detta eller höhöhö ja jag säger då det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka