Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett parti med nazistiska rötter och en nationalkonservativ agenda blir liksom inte mindre rasistiskt och antidemokratiskt för att många röstat på dem. Att ifrågasätta hur regeringens partier med gott samvete kan samarbeta med SD är rimligt. Och jag tycker inte att det är KUL att prata om all människofientlig skit som tidölaget håller på med, det suger att det är såhär samhället ser ut idag.
Å ändå vill du bo i ett sånt land och betala deras löner och annan skit som dom satsar på

Jag vill inte bo i ett land där de styr och ställer, därför röstade jag emot dem i förra valet, alla andra tidigare val och i framtida val. SD kommer aldrig vara ett val för mig och jag tar debatten var den än är.
Men nu bor du ju i ett sånt land där de styr o ställer

SD:s hot om regeringskris över EU:s migrationspakt är inte att ta på allvar, enligt DI:s ledarskribent. Men huvudsaken för Åkesson & Co är väl att deras väljare tror på det.

"SD kommer inte att ställa till med regeringskris i den här frågan. Partiledningen vet att ett avhopp kommer att ge avgörande makt till partiets huvudmotståndare, Socialdemokraterna. Och S är minst lika förknippat med migrationspakten som M."

https://www.di.se/ledare/orimligt-stalla-kabinettsfraga-pa-eu-s-beslut/

Så frustrerande för alla företag som vill investera att det är ett sånt stillestånd:

"Socialdemokraterna vill ha ett nytt mål för ökad, fossilfri elproduktion till 2030 om minst 60 terrawattimmar.

Och partiet upprepar sin vädjan om samtal med regeringen för en energiöverenskommelse.

– Jag tror att vårt mål för 2030 skulle uppskattas mycket av industrin, näringslivet. För de vet att det är det närmaste årtiondet som är avgörande för att investeringar kommer till Sverige, säger Mikael Damberg, ekonomisk-politisk talesperson för S, på en pressträff.

... På frågan om vad 60 terrawattimmar till 2030 motsvarar säger Fredrik Olovsson, energipolitisk talesperson för S:

– Ungefär de ansökningar för havsbaserad vindkraft som ligger på regeringens bord.

Olovsson och Damberg kritiserar regeringen för att vara låst av Sverigedemokraterna vad gäller energipolitiken. Regeringen kommer, med för mycket tonvikt på kärnkraft, inte att klara att få till en snabb ökning av elproduktionen.

Det blir inte bättre av, enligt S, att regeringen inte verkar ha någon plan för att snabbt få fart på processerna för tillstånd för vindkraft. De hänvisar till att regeringen i vårpropositionen dessutom minskar anslag för länsstyrelser och Sveriges geologiska undersökningar .Det är myndigheter som har viktiga roller när det gäller tillstånd."

https://tt.omni.se/s-begar-elsamtal-och-vill-ha-nytt-mal-for-mer-el/a/dwbbPB

Så frustrerande för alla företag som vill investera att det är ett sånt stillestånd:

"Socialdemokraterna vill ha ett nytt mål för ökad, fossilfri elproduktion till 2030 om minst 60 terrawattimmar.

Och partiet upprepar sin vädjan om samtal med regeringen för en energiöverenskommelse.

– Jag tror att vårt mål för 2030 skulle uppskattas mycket av industrin, näringslivet. För de vet att det är det närmaste årtiondet som är avgörande för att investeringar kommer till Sverige, säger Mikael Damberg, ekonomisk-politisk talesperson för S, på en pressträff.

... På frågan om vad 60 terrawattimmar till 2030 motsvarar säger Fredrik Olovsson, energipolitisk talesperson för S:

– Ungefär de ansökningar för havsbaserad vindkraft som ligger på regeringens bord.

Olovsson och Damberg kritiserar regeringen för att vara låst av Sverigedemokraterna vad gäller energipolitiken. Regeringen kommer, med för mycket tonvikt på kärnkraft, inte att klara att få till en snabb ökning av elproduktionen.

Det blir inte bättre av, enligt S, att regeringen inte verkar ha någon plan för att snabbt få fart på processerna för tillstånd för vindkraft. De hänvisar till att regeringen i vårpropositionen dessutom minskar anslag för länsstyrelser och Sveriges geologiska undersökningar .Det är myndigheter som har viktiga roller när det gäller tillstånd."

https://tt.omni.se/s-begar-elsamtal-och-vill-ha-nytt-mal-for-mer-el/a/dwbbPB
Varför skulle regeringen komma överens med S när regeringen själva kan bestämma utan S och få igenom detta i Riksdagen

Nu sätter vi hårt mot hårt 👏

Se så samstämmiga dom är tillsammans. Inget tjafs om rasism o annan skit. Nu jobbar dom tillsammans 😀. Rickard står bredvid Gunnar och alla verkar belåtna med presskonferensen.

Maria Malmer Stenergard är verkligen en minister med både klös o skinn på näsan. Hon säger saker rent ut och håller minnsan inte på hanen 😄😊. Bla vill hon utrota skuggsamhället och sätta migranter som fått avslag på ett avreseboende för att sedan utvisas. Även den danska Hjemrejsestyrelsen imponerar på Migrationsministern. Helt andra tongångar nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ter-stenergard-om-att-utvisa-fler-papperslosa
Ja, helt andra tongångar nu, och har ju varit så sedan tidölaget bildades (så jag fattar inte vad du fått luft ifrån just nu? Det är knappast nytt.) Förstår inte hur migrationsministern kan se sig själv i spegeln, eller sova om nätterna.

Maria Malmer Stenergard är verkligen en minister med både klös o skinn på näsan. Hon säger saker rent ut och håller minnsan inte på hanen 😄😊. Bla vill hon utrota skuggsamhället och sätta migranter som fått avslag på ett avreseboende för att sedan utvisas. Även den danska Hjemrejsestyrelsen imponerar på Migrationsministern. Helt andra tongångar nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ter-stenergard-om-att-utvisa-fler-papperslosa
Hur har du/de tänkt lösa utvisningarna när mottagarländerna vägrar ta emot de som utvisas? 🤔
Var ska alla som döms till fängelse låsas in?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat