Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser det inte som speciellt demokratiskt att i stort sett strypa tillgångarna för ett oppositionsparti, och det hade jag tyckt oavsett parti (jag är liksom inte ens sosse själv). Det är riktigt jävla fulspel.
S har ju under hela SD:s resa mot makten kört med lögner o fulspel. Även innan SD tiden mot andra partier. Så S kan gott få sig ett eller två horn🦏 i sidan om man lyckas slå söndner S lotteriet

Det här är så oerhört beklämmande. Alltså, alla grejer som inträffat senaste veckan, speciellt detta med universiteten men också att de uttryckligen går efter oppositionens finansiering, som funnits där väldigt länge (och samtidigt som M också har ett lotteri, de kunde ha lagt ned det innan de kom med nåt sån här förslag för lite trovärdighet, kan man tycka). Det känns som att man lägger grunden för att det inte ska kunna bli möjligt att byta regering nästa val.
Någon lottköpare har jag aldrig varit, men Magda kan öppna en gofund-me så ska jag gladeligen bistå. Om SD tror att det går att stoppa politiskt motstånd genom att slå undan lotterier så har de gravt misstagit sig. Det här är viktigare än så.

S har ju under hela SD:s resa mot makten kört med lögner o fulspel. Även innan SD tiden mot andra partier. Så S kan gott få sig ett eller två horn🦏 i sidan om man lyckas slå söndner S lotteriet
Alltså, de sinnessjuka hämndbegären som både SD och väljare som du ger uttryck för är något alldeles extra. Skitsamma om samhället blir mindre demokratiskt, bara s kan få lite smörj! Och de andra som är borgerliga på riktigt skiter såklart i spelmissbruk etc. de vill bara att deras polare i näringslivet med spelbolag ska slippa konkurrera med villkoren som ideella föreningar har. Äckliga jävla hycklare.

Alltså, de sinnessjuka hämndbegären som både SD och väljare som du ger uttryck för är något alldeles extra. Skitsamma om samhället blir mindre demokratiskt, bara s kan få lite smörj! Och de andra som är borgerliga på riktigt skiter såklart i spelmissbruk etc. de vill bara att deras polare i näringslivet med spelbolag ska slippa konkurrera med villkoren som ideella föreningar har. Äckliga jävla hycklare.

Huvudet på spiken! Det är så in i helvete – ursäkta språket – frustrerande att se hur förtvivlat ynkliga och fega det blå blocket är när de bruna kommer klampandes, lekandes politiker och försöker undergräva den demokrati vi borde kunna fira med stolthet. Allt vi gör bra och har höga ambitioner inom ska plötsligt göras enligt minimum, om ens alls och det är lite som jag sa i reduktionsplikts-tråden; i klassen EU med dess viktiga frågor är Åkesson med hänförda anhängare iklädda skygglappar mer än gärna sist och sämst.

Och nej, hårdare straff där det inte ens finns tillstymmelse till en önskan från samhället att rehabilitera utan bara att orsaka så mycket trauma för den enskilde individen som möjligt tillsammans med en kraftigt reducerad andel människor som kan söka trygghet här är inte att "vara bäst på lag och ordning" som vissa verkar anse, det är ett förbannat haveri.

Jag är idag i opposition men stoltare än någonsin över att ha lämnat det blå blocket innan de totalt fick slagsida. Jag fick en väldigt dålig känsla då mitt dåvarande parti bytte partiledare och magkänslan visade sig stämma: alla mjuka värden är totalt bortsopade. Ju mer åt höger partierna letar sig, desto mer åt vänster går jag. Vissa saker är för fundamentala för att låta sig prioriteras bort, men det verkar bara vara oppositionen som värnar om dessa viktiga värden som regeringen släppt taget om totalt i sitt hat.

Men om SD och regeringen lyckas förbjuda partilotterier så slår man ju sönder sossarnas partikassa med 170 mille. Å det är minnsan inte lite. Då måste ju S säga upp personal samtidigt som det blir betydligt svårare att trumma ut sin propaganda inför kommande val. Där har ju högern allt att vinna på och på så sätt återigen vinna valet och då får vi förmodligen se Ulf återigen leder landet med SD i sin regering. Samtidigt blir det nyttigt för Magda att få känna på hur det känns när nån annan på ett demokratiskt sätt tar ifrån en stor del av sossarnas kapital utan att hon kan göra något åt det
Tja, sossarna kan ju djävlas tillbaka när de kommer till makten. Skulle slå hårt mot SD om man inte fick använda kommunala partibidrag centralt, eller om alla var tvungna att redovisa alla bidrag man får.

Men det är tydligt vad du skriver. Det handlar inte om att man är rädd för lotterier och spelmissbruk. Det handlar om att göra om Sverige för att behålla makten. Som Ungern, Polen.

Vi får väl se hur det utvecklas på 3,5 år.
Såhär står det på Aftonbladet:
"Samtidigt som Widding menar att hon inte backats av partiet, menar hon att hon känner ett stort stöd från sina väljare och därför kommer sitta kvar i riksdagen, som politisk vilde.

I sitt fortsatta arbete i riksdagen säger Widding att hon kommer fokusera på tre frågor kopplat till klimatet.

– För dessa frågor hoppas jag kunna söka stöd i kammaren över partigränserna, säger Elsa Widding."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oXaqo/elsa-widding-lamnar-sd

Just det sista, från henne känns väl lite mer "vilde" än vad gruppledaren sa. Samtidigt så känns det kanske föga troligt att hon kommer finna stöd i sina ståndpunkter över partigränser...

Det kommer att bli lägre bränslepriser, säger Ulf. Nu är det partiledarna som själva får bestämma då underhuggarna inte klarar av att fatta beslut. Eftersom SD är störst så har väl Jimmie mest att säga till om det 🤗

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...n-reduktionsplikten-sanks-ska-ge-lagre-priser
Att sänka reduktionsplikten, som SD drivit, är ungefär som att banka sig i skallen med en hammare.

Massor av SD väljare som trott på amsagorna från Jimmie, har inte kopplat ihop det där med reduktionsplikten, med sina egna jobb inom skogsindustrin...

Alla från skördarförare, sågverksarbetare, och pappersbruken, dessutom de som jobbar i de företag som gör de där biobränslet, riskerar att bli av med jobbet när lönsamheten sjunker...

Bonk, bonk.

Att sänka reduktionsplikten, som SD drivit, är ungefär som att banka sig i skallen med en hammare.

Massor av SD väljare som trott på amsagorna från Jimmie, har inte kopplat ihop det där med reduktionsplikten, med sina egna jobb inom skogsindustrin...

Alla från skördarförare, sågverksarbetare, och pappersbruken, dessutom de som jobbar i de företag som gör de där biobränslet, riskerar att bli av med jobbet när lönsamheten sjunker...

Bonk, bonk.
Ser jag ingen risk alls med. Istället för att hälla det i soppan kan man ju elda upp det och eller sälja till andra länder :) . Speciellt lätt blir det nu när det är så mycket Ryssland bojkotter👍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka