P
ponnylollo
Sv: Den Stora "spilta VS box" tråden..
Men det verkar ju som att ni vill bråka
Vf kan man inte disskutera utan att "trycka ner" nån?
Men det verkar ju som att ni vill bråka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det verkar ju som att ni vill bråkaVf kan man inte disskutera utan att "trycka ner" nån?
Vad jag fått ut av detta är spilta=djurplågeri, box= enda alternativet, gärna 3x3, lösdrift=finns det?, iaf inte som alternativ här.
Lösdrift tycker väl alla är bäst lr? Det är ju en självklarhet att ha sin häst på en om man kan?!
![]()
Ingen här har skrivit att en box skall vara 3*3
Tråden heter "Den stora "spilta VS box" tråden.." Så varför blanda in lösdrift då???
haha joo
Kl
Jag tycker att man ska ha det hästen trivs bäst i majoriteten trivs ju bäst i box men det finns nog många som trivs bäst í spilta oxå![]()
Ja tycker att så länge som hästen mår bra så spelar de ingen roll om den har box eller spilta. Å så länge som måtten stämmer.
Min åsikt..
vikken skog i värmland bor du i?![]()
På andra sidan skogen sett från dig. Men på samma sida skogen som dina hästar, bara en liten bit norrut.![]()
Inte? Kolla en gång till, själv orkar jag inte då jag varit tvungen att gå igenom den ett antal ggr pga oförmåga från andra
Om jag anser att utevistelse tillhör denna argumentation, är jag då utesluten ur diskussionen? Hur många trådar handlar om det den faktiskt startade med? Ibland behövs utveckling, ibland inte. Om jag anser att utevistelse (och faktiskt motion) bestämmer uppstallningsformen (dvs + och -), vem är då Gud att bestämma att så inte är fallet? Du?
Vad jag fått ut av detta är spilta=djurplågeri, box= enda alternativet, gärna 3x3, lösdrift= finns det?, iaf inte som alternativ här
Du uttrycker dig ganska barnsligt i de flesta inläggen du skriver.
varför vara så hånfull mot andra??
Du skrev:
Och nej jag diskuterade inte spilta vs box genom att ta upp lösdrift i denna tråd.
Men visst varsegod vänd och vrid som du vill men sluta vara hånfull![]()
Men i stort sett ingen av er som tydligen föredrar spiltor tar till er några argument mot spiltor! Ni är så instängda och envisa att ni lyssnar inte på något. Hur ska man då kunna lära sig något?Kanske ihop med sin egen erfarenhet, för att vi andra kan lära oss och ta del av.
Vi vet alla att lösdrift finns, vem har skrivit annat?=djurplågeri, box= enda alternativet, gärna 3x3, lösdrift=finns det?, iaf inte som alternativ här.
Visst får tråden utvecklas men det är orätt att ha med lösdrift i denna diskussionen. Jämför man box och lösdrift, sjävklart väljer jag lösdrift. Men nu handlar det om box och spilta. Och då väljer jag spilta av väldigt många orsaker. Jag hoppas spilta blir förbjudet så den inte missbrukas som den gör idag av vissa. Att stå i spilta en stund och äta sitt foder är väl en sak, det är helt ok.Inte? Kolla en gång till, själv orkar jag inte då jag varit tvungen att gå igenom den ett antal ggr pga oförmåga från andra
Om jag anser att utevistelse tillhör denna argumentation, är jag då utesluten ur diskussionen? Hur många trådar handlar om det den faktiskt startade med? Ibland behövs utveckling, ibland inte. Om jag anser att utevistelse (och faktiskt motion) bestämmer uppstallningsformen (dvs + och -), vem är då Gud att bestämma att så inte är fallet? Du?
Men i stort sett ingen av er som tydligen föredrar spiltor tar till er några argument mot spiltor! Ni är så instängda och envisa att ni lyssnar inte på något. Hur ska man då kunna lära sig något?
Era hästar kommer få lida för det i längden om ni vägrar lyssna på andra, det har hänt allt för många gånger.
Skriver inte bara till dig.
Lycanthrope skrev:Vi vet alla att lösdrift finns, vem har skrivit annat?
Men det hör inte till diskussionen. Och ingen har heller skrivit att boxar ska vara 3X3, du hittar på och inbillar dig saker. :smirk:
Lycanthrope skrev:Visst får tråden utvecklas men det är orätt att ha med lösdrift i denna diskussionen. Jämför man box och lösdrift, sjävklart väljer jag lösdrift. Men nu handlar det om box och spilta. Och då väljer jag spilta av väldigt många orsaker. Jag hoppas spilta blir förbjudet så den inte missbrukas som den gör idag av vissa. Att stå i spilta en stund och äta sitt foder är väl en sak, det är helt ok.
Vill ni riskera att era hästar hänger sig så varsågod. Begränsa deras naturliga frihet så MYCKET ni kan istället för så LITE som möjligt.