Jag vill gärna ha lite skojiga dubbbelnamn i stil med Lasse-Maja. Go!
Kent-Kerstin
Linus-Ida
Pelle-Stina
Lotta-Stig
Ronja-Birk
Bengt-Barbro
Klas-Gertrud
Men bäst är ju Kent-Jesus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill gärna ha lite skojiga dubbbelnamn i stil med Lasse-Maja. Go!
Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.
Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat.
I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.
Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom
Det borde ju fungera bra med Dora eller Thea som smeknamn också @machafuko om Doris inte är ett alternativt.Dorothée? Men då är vi kanske tillbaka på Doris som smeknamn...
Ja, snälla @AraSlei döp valp till Ralf! Hade låtit fenomenalt när du ropar det på småländska
@AraSlei Har kommit på två till namn Ralf eller Frank
Kan du försöka skriva hur du hade uttalat det?! Jag tänker mig något i stil med Jjjjjaaalf? Eller?Det blir INTE en Ralf
Kan du försöka skriva hur du hade uttalat det?! Jag tänker mig något i stil med Jjjjjaaalf? Eller?
Nä, alltså, mitt problem är inte att jag byter R mot J, mitt problem är att jag verkligen inte kan rrrrrulla på rrr:en Jag kan rulla på dem långt fram i munnen, men det låter ju helt onaturligt när man pratar. Jag uttalar R gutturalt och långt bak i munnen, alternativt hoppar över det helt
Typ så här
Jag har samma R som när de säger "krabbig" och "krösamos"
förlåt @AraSleiKan du försöka skriva hur du hade uttalat det?! Jag tänker mig något i stil med Jjjjjaaalf? Eller?
Tänker på han i Life of BrianTänk då Rorrick
Som sagt, du kommer vara så ensam om det namnetTänk då Rorrick
Som sagt, du kommer vara så ensam om det namnet
Tänker på han i Life of Brian