Klart du kommer, det är bara en tidsfrågaBuke-smekis, ja. Men jag kommer ju aldrig ropa PANNKAAAKAAN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du kommer, det är bara en tidsfrågaBuke-smekis, ja. Men jag kommer ju aldrig ropa PANNKAAAKAAN
Okej, jag är inget vidare på franska men gör ett försök ändåOkej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.
Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat.
I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.
Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom
Okej, jag är inget vidare på franska men gör ett försök ändå
D'or
Denice
Destinee/Destinie
Devona
Dixie
Doreen
Och japanska är jag ännu sämre på Men jag gillade PANNKAKAN!
Det tycker jag är en jätterolig ide! Eller D'or Decibelle! (som förövrigt är ett superbra förslag tycker jag @Hedinn ) Det blir liksom en annan mening då med ordenBåde D'or och Doreen har vi uppskrivna!
Doreen med två olika stavningar dock: Dorene och Doreen. Min sambo tyckte faktiskt att vi skulle kombinera de två och alltså köra på typ "D'or Doreen" som stamtavlenamn
Tänk om den blir vad den heter, en brukshund kan ju inte vägra.Vägra
Tänk om den blir vad den heter, en brukshund kan ju inte vägra.
Det tycker jag är en jätterolig ide! Eller D'or Decibelle! (som förövrigt är ett superbra förslag tycker jag @Hedinn ) Det blir liksom en annan mening då med orden
Pannkakor är ju godaSka jag bara anta då att min valp blir en pannkaka
Smeknamnet kommer SÅKLART bli pannkakan
Asbra namn till Fridolf-barn!KentArne
Rogert
Siv-Barbro
Eller vill du ha ett tydligt tema raring?
Asbra namn till Fridolf-barn!
Jag vill gärna ha lite skojiga dubbbelnamn i stil med Lasse-Maja. Go!Jag älskar dig! Kan producera 40 till när som helst
VenomSchäfer på V?
Ska vara enkelt att säga i olika tonlägen och helst inte behöva ett smeknamn till vardags.
Just nu är Voodo min personliga favorit.
Har massa förslag på killnamn men till tik är det värre.
Venus? annars sånadäringa (och några som redan föreslagits tror jag) klassiska hundnamn som Vanja, Vilda, Vilma och Vera...Schäfer på V?
Ska vara enkelt att säga i olika tonlägen och helst inte behöva ett smeknamn till vardags.
Just nu är Voodo min personliga favorit.
Har massa förslag på killnamn men till tik är det värre.
D'Or efter namnet om du vill ha det grammatiskt korrekt och få namnet att låta riktigt ädelt, bokstavligenOkej... Jag lägger nu in min långa lista med de namn som skrivits ned. Vissa av dessa har stått i en anteckning i min mobil i sådär ett år.. Vissa namn av dem gillar jag inte så mycket men de står ändå kvar. Ifall jag skulle få flipp och ändra mig liksom.
Dakota
Daiquiri
Duchesse (Duchi?)
D'or
Dorene
Delphie
Devonne
Delyelle (stavning) - Smeknamn Delly? Delsy(Delsye?)
Deslyelle
Deylene
Daily/Dailie
Dakiri
Delysee
Doki
Delphy
Dorayaki
Decibelle
Déesse
D'Or efter namnet om du vill ha det grammatiskt korrekt och få namnet att låta riktigt ädelt, bokstavligen
Diane kan väl vara ett franskt namn? Dorothée? Men då är vi kanske tillbaka på Doris som smeknamn...