Menar du att småländska inte är tydlig och klar?
Vill minnas att du själv sa det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att småländska inte är tydlig och klar?
Dorayaki - är tydligen en sorts japansk pannkaka. Då kan ni kalla henne Doris
Edit: såg att ni redan kände en Doris.
Vill minnas att du själv sa det
Ah, ja det förstår jag då!Pga bakgrund och släkt utalag jag dock Chess Tchess (dumma jävla brittiska släkt) och det är inte så gött att ropa tycker jag
TCHÄÄÄSS. Ditt exempel är lättare men låter för mig Pga brittiskt utal av just det ordet.
Dorayaki var ett bra förslag vi inte tidigare tittat på
Ser dock framför mig att smeknamnet per automatik blir "Dora Explora" som vi kallade en tjej på mitt förra jobb. Min sambo var inte så nöjd när jag la fram det namnförslaget tidigare, undrar varför
Schäfer på V?
Ska vara enkelt att säga i olika tonlägen och helst inte behöva ett smeknamn till vardags.
Just nu är Voodo min personliga favorit.
Har massa förslag på killnamn men till tik är det värre.
Föredrar du svenska eller mer internationella?Schäfer på V?
Ska vara enkelt att säga i olika tonlägen och helst inte behöva ett smeknamn till vardags.
Dolores?Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.
Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat.
I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.
Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom
Schäfer på V?
Dolores?
Försöker mig på lite franska då!
Déjà vu
Déesse (uttalas typ de-äss), betyder gudinna
Annars gillar jag personligen Decibelle (variant på decibel, så blir det ju lite franskt också ).
Schäfer på V?
Schäfer på V?
Smeknamnet kommer SÅKLART bli pannkakanDorayaki var ett bra förslag vi inte tidigare tittat på
Ser dock framför mig att smeknamnet per automatik blir "Dora Explora" som vi kallade en tjej på mitt förra jobb. Min sambo var inte så nöjd när jag la fram det namnförslaget tidigare, undrar varför
Smeknamnet kommer SÅKLART bli pannkakan
Vix/VixenSchäfer på V?