Den stora namntråden

Fenrir var ju ett fränt namn på en HH eller Belgare. :D

Tänkte att det skulle passa en Terv ganska bra! Såg dock nu att det endast blev två valpar i HH kullen (valparna föddes idag :) ) och även om uppfödaren skulle höra av sig i mellandagarna om valparna så tror jag att det finns fler valpköpare som står före i kön. Så det lär bli en belgare för min del!
 
Happ, har nått halvår på mig nu att klura ut E-namn.
Och snälla ni, skärp er nu.
-Inga långa namn.
-Inga människonamn
-Inga namn som ligger på var å var annan topplista.
Lättropat, ska kunna sägas i alla tonlägen.
Svärmor fick 2 glas vin här i Lördags och hennes namnförslag var bottennapp så det räckte. Edrogan, Eugen, Efrahim.....suck.

Vår katt heter Eek. Faller sig väldigt naturligt för en valpköpare till en Schäfer att ropa efter en hund som balanserar på kanten till en avgrund eller hittar på annat jäkelskap långt bort i horisonten :cool:. Ska helst ropas högt, med hjärtat tydligt i halsgropen och panik i ögonen :love:.
 
Ja de känns lite männskliga. Däremot hade jag tänkt ta med min gammelmormors mellannamn. Emika. I B-kullen fanns en hund med sambons släktnamn och i D-kullen skulle det bli en Dahlia (men nu blev det bara en tik) som en liten grej om mitt släktnamn så lite kul vore det att baka in sånt lite dolt. Sambons dotter heter på E...klurar på om man kan göra nått av det också.

Esko/Esco eller Ecko/Ecco?
Har dock ingen koll på hur vanligt det är bland brukshundar.
Extra är också fint.
 
Esko/Esco eller Ecko/Ecco?
Har dock ingen koll på hur vanligt det är bland brukshundar.
Extra är också fint.
Både Esko och Ecco stod med sedan tidigare. Sambon var den som kom med Ecco. Jag tyckte väl det kändes lite för lukt Decco i denna kullen men han står på sig ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 866
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 703
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
35
· Visningar
1 955
Senast: cewe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 781
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp