Den som inte råd med quarter har...

Sv: Den som inte råd med quarter har...

Med tanke på att han ser ganska utmärglad ut redan på unghästbilden så skulle jag nog se till att han får ett mycket bra, men också förstående nästa hem. Den kroppen är inte byggd på någon stabil grund ens från början :(

Otroligt vackert uttryck på huvudbilderna, men uttrycket och kroppen ser inte ut att passa ihop. Jag fick en liten tår i ögat när jag läste om ödet, jag har varit i liknande situation att försöka rädda en vanvårdad häst, men lovade mej själv efter den resan att försöka undvika att göra om samma misstag. Det sliter på mej än, den "resan", att försöka ge livet tillbaka till den hästen...

Oh ja. Jag kommer då rakt inte låta vem som helst ta honom inte.
Det ska ju helst vara någon som har erfarenhet av liknande...

Det är märkligt, ibland vet inte ens hästägaren vilken ras han/hon äger. Visst är det märkligt?
Kallblodstravaren (av lättare typ) är en alldeles utmärkt allroundhäst, både för körning o ridning, o med lite skolning så har dom ett mycket brett användningsområde o ett fantastiskt psyke, från western till akademisk ridning. Det märkliga är att "folk" inte fått upp ögonen på dom, utan lägger ut fantasisummor på bräckliga halvblod o annat skräp, som dom egentligen inte har nån nytta av.

:bow::bow::bow:

och till TCJ :bow::bow::bow:
för att du och dina vänner engagerar sig och bryr sig i stället för att vända bort och blundar.:bow::bow:

Hej gumman, vilken vacker pöjk du hittat! Jag säger bara före och efter bilden på hans öga visar ju att du räddat hans liv!!! :bow:

Tyckte inte att quarter uttrycket va så fel, fjordingar kallas ju för norsk quarter, så varför ska inte sverige få ha nån?;)

Ang mitt uttalande om jämförelsen av quarter och kallblod:
saxat från wikipedia:
Ett skämt är en slagkraftig formulering eller syftning avsedd att vara rolig och locka till skratt. Ofta är sanningshalten i ett skämt tvivelaktig. Ett skämt kan också syfta på busstreck, någon som skojar med en.

(bara för din egen utbildning!) :D
Om det inte lockade till skratt så är det väl inget skämt! :confused:

Det är märkligt, ibland vet inte ens hästägaren vilken ras han/hon äger. Visst är det märkligt?
Kallblodstravaren (av lättare typ) är en alldeles utmärkt allroundhäst, både för körning o ridning, o med lite skolning så har dom ett mycket brett användningsområde o ett fantastiskt psyke, från western till akademisk ridning. Det märkliga är att "folk" inte fått upp ögonen på dom, utan lägger ut fantasisummor på bräckliga halvblod o annat skräp, som dom egentligen inte har nån nytta av.

Mycket märkligt ja, det är inga som blandar ihop varmblodstravaren med andra hästraser av nån märklig anledning... :angel:

Annars kan jag bara hålla med, många kallblodstravare är fantastiskt mångsidiga, och inte minst psyket (för det mesta) är ett stort plus i kanten. Jag har verkligen fastnat för denna ras efter att ha halkat in på ett bananskal pga sambons travintresse.
Sorry för trådlånet dock, kanske får starta en egen "våra fantastiska kallblod-tråd"... ;)

TCJ: Har ni tagit hem FLERA från samma gård? Jag tror jag sett ett gäng med bilder från gården, har det varit ute på ridsport.ifokus? Eller det kanske inte är samma gård?

sammanlagt 10 har/kommer flytta (två kvar) vi har 6st av dom.. :)

Johannea
Hej!
Längesen man hörde något ifrån ditt håll, inte så mycket på buke längre kanske?
Ja men visst. Inge Ö*erlien kallade ju min fjording för norsk quarter så.. men han borde ju också vara okunnig, som bill tycker :rofl: ;) ;)

Haha, den hade du allt klurat på länge

Jodå, här varje dag;) men efterssom jag är häst-lös nu igen :cry: så har jag inte så mycke att tillföra här inne på western, det är mera förälldra och trädgårds forumena som jag syns i! Ja Inge är inte den enda som använder den bebämmningen på fjordisar..

Inge Ö*erlien kallade ju min fjording för norsk quarter så.. men han borde ju också vara okunnig, som bill tycker :rofl: ;) ;)
Det var dagens overstatement , :rofl:, så han verkar väldigt okunnig! :angel:

Mycket märkligt ja, det är inga som blandar ihop varmblodstravaren med andra hästraser av nån märklig anledning... :angel:

Jodå...min förra häst, en varmblodstravare blev faktiskt anklagad för att vara ett kallblod:eek:...så visst händer det:cool:

Ett stycke bruksnordis som inte riktigt fattat att hon inte ska vara westernhäst...:angel:...tränaren känns nog igen:cool:
Aj982.jpg

Aj98.jpg

...*kunde inte låta bli*:cool:

ja, det är klart att man kan duska omkring på en bruksnordis, men du måste erkänna att dom inte har de fysiska förutsättningarna fsom en bra ridhäst! Men visst, man kan pallra sej runt en trailbana!

det beror ju på vilka mål man har som ryttare och vilken nivå man vill ligga på.

Även hästar som inte tävlas kan vara "westernhästar"

ja, det är klart att man kan duska omkring på en bruksnordis, men du måste erkänna att dom inte har de fysiska förutsättningarna fsom en bra ridhäst! Men visst, man kan pallra sej runt en trailbana!

Hästen på bilden tränade reining för tränaren på bilden samt RÅ...Hon var klockren!!!:cool:...inget "duskande" runt alls där...

Brattsand kommer alltid vara mitt HEM ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka