Den som inte råd med quarter har...

Sv: Den som inte råd med quarter har...

Nämen stackarn!
Men jag tror han verkligen kan bli RIKTIGT RIKTIGT vacker med lite bra käk, rykt och nya muskler :love:
Påminner litegrann om min gamla älskling som tyvärr är död nu :cry:

Sikken söting!
Blir ju deppig av hans tidigare liv... man börjar ju fundera på hur många sånna stackars hästar det finns... Men skönt att han har det bra nu.
Jag älskar nordisar jag med! Hade en bruksnordis i tretton år och jag saknar han som sjutton. Jäkla klok häst var det! Men han skadade sig allvarligt av en vurpa han gjorde i hagen... *snyft*

Lycka till!! :D

Mvh Ann

*kl*

Vilket fint uttryck han har och, som någon annan skrev, manen:love:
Hoppas det går bra för er, vilken tur att det finns människor som dig som ställer upp för världens hästar!

Gud, vad jag beundrar dig människa! Om det bara fanns fler som du! :bow:

Och vilken stilig kille! Han blir nog jättebra bara han får tid och mat och kärlek! Jag hade tagit hem dem allihop om jag haft plats och pengar, men det verkar ju som om det verkar lösa sig, eller gå åt rätt håll i alla fall.

Tack för att du finns!

Jag blir extra glad för att du kallar nordsvensk brukshäst för svensk quarter :angel:
Det är väl att ta i! Möjligen skulle man kunna kalla en svensk kallblodstravare så, men en bruksnordis ....? nej, det är att vara vårdslös med begreppen! I vargdagstal är det många som inte kan skilja på begreppen bruksnordis o travare o det är ju i dag faktiskt två olika raser, men det beror ju på ren o skär okunskap så vi får väl förlåte de okunniga!

:laugh:jäpp förlåt de okunniga och sprid ut kunskapen om nordisarna:D
Har övertygat George M om att det finns coldblod trotter horses:D
Han trodde mig inte först fast jag sa att han just hade ridit på en som hade varit på banan tom:)
men när övriga på clinicen nickade jakande så trodde han på mig:rofl:

Ptja, quartern användes/används ju i dem amerikanska jordbruket och nordsvensken i det svenska, så det borde ju vara samma raser :idea: :rofl:

Lycka till med din!
Ingen använder en quarter i jordbruket ens i Amerika ! så du får också sälla dej till de okunniga!

Herregud människa jag skämtar ju.
Och jordbruk som i ranch, så eh jo.

till er andra som läser tråden för hästens skull och tar mitt quartersnack med glimten i ögat:

Visst är han härlig!
Han växer och gror och äter och dricker för ett helt regemente!
Nu väntar kastreringen och sommarbetet :banana:

och som om jag tycker att min häst är jämförbar med en Quarter:rofl

Om jag vill ha en Quarter så köper jag en, vem vet, det kanske blir en sådan när jag har lärt mig mer...;)

Mitt sto är köpt för att avlas på så att inte den Nordsvenska brukshästen dör ut...:) men man kan väl göra annat också än avla när man ändå har en häst...

MMpersson

Det är väl att ta i! Möjligen skulle man kunna kalla en svensk kallblodstravare så, men en bruksnordis ....? nej, det är att vara vårdslös med begreppen! I vargdagstal är det många som inte kan skilja på begreppen bruksnordis o travare o det är ju i dag faktiskt två olika raser, men det beror ju på ren o skär okunskap så vi får väl förlåte de okunniga!

Hahah, inte bara jag som stör mig på ihopblandandet av bruksnordis och kallblodstravare... ;) Men jag blev väldans nöjd att du tyckte att iaf kallblodstravaren platsade som en svensk quarter... ;) *s*

Hur som helst, trevliga hästar är både bruksnordisarna och kallblodstravarna och jag hoppas att TCJ och den fiiiina hästen får mycket roligt ihop. :)

Herregud människa jag skämtar ju.
Och jordbruk som i ranch, så eh jo.
Jordbruk i Amerika heter FARM!
De som brukar jorden kallas sodbusters, vilket i en cowboys mun är ett skällsord. ( Du ser vad du får lära dej, å alldeles gratis!) :D

Senast ändrad av en moderator:

Hahah, inte bara jag som stör mig på ihopblandandet av bruksnordis och kallblodstravare... ;) Men jag blev väldans nöjd att du tyckte att iaf kallblodstravaren platsade som en svensk quarter... ;) *s*

Hur som helst, trevliga hästar är både bruksnordisarna och kallblodstravarna och jag hoppas att TCJ och den fiiiina hästen får mycket roligt ihop. :)
Det är märkligt, ibland vet inte ens hästägaren vilken ras han/hon äger. Visst är det märkligt?
Kallblodstravaren (av lättare typ) är en alldeles utmärkt allroundhäst, både för körning o ridning, o med lite skolning så har dom ett mycket brett användningsområde o ett fantastiskt psyke, från western till akademisk ridning. Det märkliga är att "folk" inte fått upp ögonen på dom, utan lägger ut fantasisummor på bräckliga halvblod o annat skräp, som dom egentligen inte har nån nytta av.

Senast ändrad av en moderator:

Ang mitt uttalande om jämförelsen av quarter och kallblod:
saxat från wikipedia:
Ett skämt är en slagkraftig formulering eller syftning avsedd att vara rolig och locka till skratt. Ofta är sanningshalten i ett skämt tvivelaktig. Ett skämt kan också syfta på busstreck, någon som skojar med en.

(bara för din egen utbildning!) :D

Usch jag kan fortfarande inte fatta att dom står hemma hos mig :love: ... För några veckor sedan trodde íngen av oss detta, men va kom vi hem med om inte sex st :D åh de verkligen skär i hjärtat när ja tänker på första gången vi såg Silver och Frej... Den "hopplösa" blicken i deras likaså Viktors ögon kommer nog alltid få mig att få tårar i ögonen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka