Den perfekta sällskapshunden

Du har ju alla Retrievers och spaniels då till att börja med 😂

Det är väl jaktvarianterna som kan vara så pass små och dom vill gärna ha mer aktivering än vad jag tänker att "drömhunden" behöver.

Jag skulle absolut kunna tänka mig retriver eller någon typ av fågelhund men dom brukar antingen kräva för mycket aktivering eller vara för stora.

Ja lite lite allvar och lite mycket päls om jag tänker just mitt ideal 😁

Men har faktiskt spanat på rasen. Verkar himla trevliga men är lite orolig över pälsen då jag gillar att kunna vara ute i värmen 😅 hade dom haft päls som för typ 100 år sen så hade jag nog inte tvekat ens lite. Hört lite olika om hur värmetåliga dom är så kanske blir en sån ändå sen 😗

Visa bifogad fil 157570
Tycker dom är så fina :) (åtminstone)

Ja lite lite allvar och lite mycket päls om jag tänker just mitt ideal 😁

Men har faktiskt spanat på rasen. Verkar himla trevliga men är lite orolig över pälsen då jag gillar att kunna vara ute i värmen 😅 hade dom haft päls som för typ 100 år sen så hade jag nog inte tvekat ens lite. Hört lite olika om hur värmetåliga dom är så kanske blir en sån ändå sen 😗

Visa bifogad fil 157570
Jag har mött poliser som vandrat runt med en mindre nättare sjukt söt schäfer som heter någonting komplicerat från tyskland och tydligen är ganska komplicerat, men såååå fint! Någon här vet säkert vad.

Uhm det är nog Belgisk vallhund, Malinois, det vill nog ingen ha :laugh:

Får erkänna att Schäfrar är lite av ett -sett på bild (och ätit upp min lunch på jobbet), för mig. Dvs ingen aning om hur de är. Utom att de verkar lite hm skarpa (helt rätt säkerligen).
Jag har haft en hon var hur go som helst emot människor förutom när hon tyckte dom var ett hot tex i mörker eller med luvor på, släppte dock ragget direkt när hon fick se att det bara var snälla människor🙈
I övrigt människor kunde göra precis vad dom ville med henne hon var både barns och veterinärens drömhund.

Bifogade filer

• EAAD4586-C313-4669-9971-951D8DF5F571.webp
    EAAD4586-C313-4669-9971-951D8DF5F571.webp
    37 KB · Visningar: 30

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka