Den perfekta pizzasalladen!

Sv: Den perfekta pizzasalladen!

En av pizzeriorna som serverar en riktigt god pizzasallad slår lagen från inlagd paprika över salladen.

Nej , inte om man knådar ordentligt.

Man behöver inte knåda heller. Låt bara kålen ligga saltad ett par timmar och krama sedan ur vattnet. Lite pyssel men värt tiden.

För övrigt gör jag en cole slaw på samma sätt och då låter jag ofta kålen ligga saltad över natten.

Det här enkla receptet var med i Icas tidning Buffé i höstas, de påstod att den smakar "rätt". Har dock inte gjort den.

Nu har jag själv gjort den efter det recept jag rekommenderade och jag kan verkligen rekommendera den :D

Gillar man pizzasallad som den smakar på pizzerian så är den här klockren (trots att jag inte ens saltade ur den över natten, precis som Hermelin saltade jag den ett par timmar innan bara)

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 153
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 814
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 713
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025