Den perfekta barnvakten!

Timsetim

Trådstartare
Om ni fick välja fritt och använda er fantasi.

Hur och av vem hade ni då velat att era barn skulle bli passade när ni jobbade/pluggade etc?

/Timsetim

Sv: Den perfekta barnvakten!

Av deras pappor OCH på ett bra medvetet dagis med både manlig och kvinnlig personal och en massa kompisar :love:

Av Ben Affleck här hemma! :angel: :D

Skämt åsido. Nu när mitt vikariat tar slut i början av september så ska jag först vara mammaledig några månader till, har en hel drös dagar kvar. Sen planerar jag att börja studera i januari och då blir det förskola för plutten. Har dock inte bestämt mig för kommunalt eller privat, ska kolla upp båda noga. Den kommunala barnomsorgen här i vår kommun är inte den allra bästa, så jag tänker ta reda på allt jag kan om de privata förskolorna!

I övrigt svarar jag samma som Silverkedjan.

Allra helst av mig, eller pappan. Och så några timmar i veckan på tex Kyrkansbarntimmar/Dagis.

Just nu är dom hos mormor och Kyrkis. Helt strålande det också, även om jag helst av allt tar hand om mina barn själv!

Jag utgår från att pappan också jobbar - fördendelen en pappa passar väl inte barn.
Jag har aldrig sagt att jag är hemma o passar mina barn?

Jag väljer min mor när hon var kurant - då skulle vi dessutom få mat och städat - o tvättat också.
Sen min syster som är en suverän barnvakt.
Lite fritis/dagis kunde man väl klämma in naturligtvis för gruppträning.

Hm, vad blygsamma ni är! :angel:

Jag skulle helt klart kunna tänka mig en Mary Poppins figur som passade barnen hemma hos oss, tog dem på utflykter, som var kreativ och rolig och älskade barn! DET hade varit perfekt! :bump:

/Timsetim

jag tänkte precis säga Mary Poppins! Men Maria i Sound of music skulle också gå bra :D

Helst inte av bonusdottern (16) som försökte platta håret på sin 4 åriga lillebror (inte min) så att hon brände av en bit och han fick ett stort sår i hårbotten!

Pappan är ju ingen barnvakt, så det går bort för min del.

Annars skulle jag säga min mor, far eller syster. Deras syn på barnuppfostran är lika som min, och dom har gjort ett utmärkt jobb som uppfostrat en så underbar person som jag.. :angel:

Jag utgår från att pappan också jobbar - fördendelen en pappa passar väl inte barn.
Jag har aldrig sagt att jag är hemma o passar mina barn?
.

Nähä.

Men det gör vi. Vårt dagis har sommarstängt.

Jag passar när han jobbar, och han passar när jobbar, typ.

Eller så passar jag samtidigt som jag jobbar vilket är mycket o-optimalt :crazy:

Att passa är väl ändå inte ett förnedrande uttryck ?

Jag kan hålla med om det skulle låtit helfel om frågan hade gällt "vem vill du ha som barnvakt" för just i begreppet "barnvakt" ligger att det INTE är en familjemedlem.

Men passa måste man ju även om man är förälder.

Min mamma. Min dotter fullkomligt älskar sin mormor, och jag blir lika full i skratt varje gång jag ser dem ihop, mamma på alla fyra (sjukpensionär pga kotförskjutning i ryggen) och dotra klängande över henne fram och tillbaka.
Dessutom litar jag knappt på någon med mitt barn, så jag kommer få en pärs när hon ska skolas in på dagis om en månad.:(

Jobbar jag och min sambo så mår barnen bäst av mormor/morfar, farmor/farfar och förskola. Det är faktiskt så vi har det nu, vi jobbar båda 80% och är lediga varsin veckodag. De övriga tre dagarna får de halvtid på förskolan och blir hämtade av farmors/mormors. Bättre kan man inte få!:love:

Nu har jag inga småbarn längre men grannkarlen hade varit ett bra alternativ. Sen har jag en kompis som är suverän med barn dessutom är hon förskollärare med såar av erfarenhet och oceaner av tålamod.
Killen som spelade i filmen BIG, han som blev förvandlad till barn i en vuxen kropp vore väl ett bra alterantiv!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 931
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 493
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka