Den fjärde sidan på rivjärnet?

alfahelix

Trådstartare
Ja vad är den till för?
Alltså man har ju en sida att riva grovt på, en för att riva fint och en med hyvelgrejer som jag aldrig använder. Och sen finns det ju en sida till, som jag enbart gör illa mig på och stör mig på:banghead: Vad är den till för? Nån som vet?

Och ja rivJärn är det jag menar...

Sv: Den fjärde sidan på rivgärnet?

Den finns bara för syns skull och är ett helvete att diska om man inte har diskmaskin.

Användes förslagsvis till att riva enhörningshorn och elefantägg. :)

Jag håller med dig Ralli...

Sjalen och macan: det är alltså den riktigt otäcka sidan jag menar, inte en vanlig de vanliga rivsidorna. Svårt att förklara och jag får inte in en bra bild nu.

hmm...

Trodde ströbröd blev till av att man la torrt bröd i påse och med valfritt tillhygge gick lös på påsen i avreageringssyfte :o

Du menar den som ser ut som om man tryckt hål från insidan så att det blir små läskiga piggar? (Mycket bra förklaring...)
Jag använder den till citronskal och för att riva ingefära. Ett tips är att ta en liten bit bakplåtspapper och trycka fast mot rivjärnet och sen riva mot det, då går det lätt att få loss rivet och att diska! :idea:

Smart :idea: det sak jag testa! Men blir det alltså bättre av att riva på den här sidan än på nån av de andra?

Jag tycker att rivsidan som man river fint på funkar bättre även till muskot och citronskal än vad den där otäcka sidan gör.

Ströbröd trodde jag att man köpte färdigt i paket. :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
358
Senast: cili
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 719
Senast: Amha
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka