Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses, stackars lilla skrutthund! Sån tur att hon mår bättre nu. Hoppas att hon snart är fri från lunginflammationen också.Lilla blandisen har varit inlagd och varit riktigt sjuk. Hon har/har haft lunginflammation, inflammation i tarmen med massiv diarré som följd, och sist men inte minst en njursten som hade fastnat i urinledaren. Jag har gråtit sönder mig, jag trodde aldrig hon skulle komma hem igen för hon börjar ju bli gammal nu och är lite skruttig även när hon mår bra, men i torsdags fick hon komma hem igen och trots att hon fortfarande har lunginflammation är hon piggare än hon har varit på flera veckor.
Visa bifogad fil 54049Älskade lilla skrutt, jag skulle inte klara mig utan henne.
Förstår att det känns deppigt! Men om du inte vill så är jag övertygad om att du inte kommer behöva vara hundlös. Vad är det som gör att du känner att det kanske blir så?Usch vad deppig jag blev. Dels drabbades jag av saknad (mer än vanligt) efter Stoja, aussien jag fick lov att omplacera för några år sen. Och dels börjar det märkas att Sigge börjar bli gammal. Inte för att han är så dålig nu, men han är ändå 11.5 årig gubbe. Dessutom vet jag inte riktigt hur mitt eget hundliv ser ut efter Sigge... Känns konstigt att kanske vara hundlös så småningom.
Tidsbrist. Har småbarn, jobb och hus och det känns som att mycket funkar just för att jag har en äldre sällskapshund och "skördar frukterna" från tidigare års träning.Förstår att det känns deppigt! Men om du inte vill så är jag övertygad om att du inte kommer behöva vara hundlös. Vad är det som gör att du känner att det kanske blir så?
❤ Småbarns åren går ruskigt fort trots allt, helt plötsligt har jag två tonåringar varav en gärna går på promenader.Tidsbrist. Har småbarn, jobb och hus och det känns som att mycket funkar just för att jag har en äldre sällskapshund och "skördar frukterna" från tidigare års träning.
Det är såklart delvis en prioriteringsfråga och inget är skrivet i sten, vi får se hur det blir. Kan ju finnas vettiga omplaceringar osv. Men jag har svårt att se hur vi skulle få in en ny hund i livet just nu/närmsta åren på ett bra sätt.
Ja det lär inte vara sista gången jag har hund i alla fall.❤ Småbarns åren går ruskigt fort trots allt, helt plötsligt har jag två tonåringar varav en gärna går på promenader.
Jag vet inte vad det är med Nora men hon har den senaste veckan börjat följa efter mig överallt inomhus Och gärna precis vid fötterna som en dödsfälla. Minsta lilla jag rör mig följer hon efter. Hon har aldrig betett sig såhär tidigare, hon har alltid varit självständig och inte brytt sig om vad jag pysslar med (om det inte låter som det är mat/godis på gång vill säga ).
Funderar på om det är åldersrelaterat? Hon är ju 15 månader nu och är både ”trotsig” och ser/hör spöken.
Eller om det kan ha med hormoner att göra? Hon ska snart (inom en månad skulle jag tro) löpa för andra gången.