Idag fick Marvin och stora tiken åka till hundvakten, där de ska vara över helgen. Torsten ska ju gå bph imorgon, vilket kommer ta några timmar med bilresan dit och hem, och hundvakten bor också en bit bort så det blev bäst att lämna dem idag och hämta på söndag. Saknar dem så mycket redan, det blev så tomt! Jag märker vilket kontrollbehov jag har gällande hundarna när det är dags att lämna bort dem, haha
Men de kommer ha det fint.
Jag gick en långpromenad med Torsten så att vi båda fick ladda batterierna lite, vi såg typ 4-5 hundar och det blev inte ett enda utfall! Som mest lite morr.
Enormt framsteg! Jag har ju som sagt ändrat inställning, jag kom på att det blir ingen träning gjord om jag undviker andra hundar så gott jag kan och speciellt inte nu när hundmöteskursen är slut. Så jag letar nu aktivt efter andra hundar, och när jag då äntligen såg en så blev jag genuint glad och överraskade mig själv med att glatt säga "Åh titta, en hund!"
Det blir korv och köttbullar när han tittar mot den andra hunden, och vi har haft sån tur nu att alla hundar vi mött har varit på lagom avstånd. Jag uppmärksammar dem väl tidigare nu när jag faktiskt
vill se dem, haha. Det känns lite hoppfullt nu igen, otroligt skönt!
Ni får gärna hålla tummarna för Torsten imorgon, jag är inställd på att behöva avbryta men det är möjligt att han klarar mer än vad jag tror. Oavsett hur det går så är han givetvis helt underbar