Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh va kul, grattis!!
Klart det blev!! Grattis! 🥰

Tack så mycket! Jag var lite nervös ändå, ny plats, väldigt varmt och blåsigt här i Stockholm och utomhus såklart. Vi har nog mest gjort behållarsök inomhus faktiskt (jag tycker det är lite tråkigt så tränar mest de tre andra söken 🙈). Blev så peppad på att anmäla till riktig tävling nu 😃 men får vänta till augusti då alla andra inom regionen är inställda.

Tack så mycket! Jag var lite nervös ändå, ny plats, väldigt varmt och blåsigt här i Stockholm och utomhus såklart. Vi har nog mest gjort behållarsök inomhus faktiskt (jag tycker det är lite tråkigt så tränar mest de tre andra söken 🙈). Blev så peppad på att anmäla till riktig tävling nu 😃 men får vänta till augusti då alla andra inom regionen är inställda.

Jag har planerat doftprov i Lavendel på onsdag. Men eftersom SKK inte följer FHMs rekommendationer så kommer inte alla kunna göra provet. Man får bara vara femtio totalt på en tävling nu, även om man inte är alla på en gång. De hade planerat jättebra, små grupper osv. Men nu kan inte alla anmälda göra för det är fler anmälda än 50, även om några är kl 17 och några kl 20...

Min man är nämligen anmäld med Ebba också, till Klass 1. Och vi har lååångt kvar till Klass 3, så därav är det bättre att maken kör DP1 och kan tävla, än att jag gör något jag egentligen inte behöver. 😅

Gällande tävlingar finns det EN i klass 2 inom två timmar hittills i år. 😝

Jag har planerat doftprov i Lavendel på onsdag. Men eftersom SKK inte följer FHMs rekommendationer så kommer inte alla kunna göra provet. Man får bara vara femtio totalt på en tävling nu, även om man inte är alla på en gång. De hade planerat jättebra, små grupper osv. Men nu kan inte alla anmälda göra för det är fler anmälda än 50, även om några är kl 17 och några kl 20...

Min man är nämligen anmäld med Ebba också, till Klass 1. Och vi har lååångt kvar till Klass 3, så därav är det bättre att maken kör DP1 och kan tävla, än att jag gör något jag egentligen inte behöver. 😅

Det där är ju så himla tråkigt! :(
Just NW känns som en av alla sporter som är väldigt lätt att coronaanpassa. Ingen publik, endast en person inne på sökområdet och domare som står långt ifrån.

Måste man ta nytt doftprov för varje person som tävlar alltså? Det visste inte jag :idea:

Jag skulle vilja besöka sandtag där hundarna får springa för träningens skull, men har ingen aning om vart såna finns som man faktiskt får åka till. Ser ju att folk gör sånt och har länge velat. Någon som vet?

Äh. Inget doftprov för mig på onsdag. För få platser så maken får köra eukalyptus med henne. Helt klart rimligare eftersom jag inte ens startat klass 2 än och således har långt kvar till Klass 3.😝

Jag skulle vilja besöka sandtag där hundarna får springa för träningens skull, men har ingen aning om vart såna finns som man faktiskt får åka till. Ser ju att folk gör sånt och har länge velat. Någon som vet?
Åk till Eskilstuna, där finns sandtag typ överallt som man får springa runt i hur bäst man vill. :p

En annan har kollat på ny bil idag, står mellan två bilar men det lutar mot en Caddy Maxi Life, perfekt att få plats med hundar, grejer och människor. Extra plus att jag med korta ben nådde ned till pedalerna utan att behöva krossa knäna i insteumentbrädan. 😋

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 919
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv