Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså Tinja, min finaste lilla blåräv. Om jag kunde klona henne så skulle jag det :heart
TinjaValpVuxen.webp

Skulle iförsig behöva klona henne några gånger om isåfall, för jag har ett knippe folk som vill ha henne :rofl:

Var iväg och tränade agility med en kompis i eftermiddag. Så kul! :D
Kompisen är samma som jag går kurser för, så jag får mycket insikter av att träna med henne och se hur hon jobbar med sina hundar :) Jättekul att våra hundar kommer så väl överens med!

Övade slalom och introducerade rundning av hinder. Sen sprang vi bana och det gick super :D

Vilken kalashärlig hunddag!

IMG_20200610_145146_570.webp

Långpromenad i toppenväder, och på kvällen hade både jag och Marvin det hittills roligaste kurstillfället någonsin :love:

Det var ju nämligen tema inkallning, vilket är vad Marvin lyssnar bäst på förutom hopp & lek :p Ingenting är så roligt som att springa till matte och få godis! Han tyckte det var toppenkul, vi hade långlina så han fick ju springa :D Vände på en femöring i rasande fart oavsett störning, då blev jag riktigt stolt faktiskt :) Instruktören blev också imponerad, både av hur väl inkallningen sitter och av hur snabb han är! Han var också ännu modigare och mer taggad än förra gången, det är alltid kul när han tar för sig i världen för han är ju ganska försiktig av sig.

En annan kul grej med Marvin är att han har lärt sig nu hur sovsäcken som vi fick med från uppfödaren funkar (den är mysigast när man ligger i den :idea: ), och han berättar nu att han vill ligga i den hellre än under en vanlig filt :)

Med Torsten har jag frishejpat in snurra, och idag testade vi även utomhus och det gick bra! När jag stod och klippte godis inför kursen testade han att snurra flera gånger för att få smaka, haha :p

Stolt över skitungarna :heart Och njuter av att Marvin ännu tycker att jag är viktigast i världen, jag vet att det kan komma att ändras :laugh:

Jag tränade lite rally igår, det var länge sen.. Maken hade sista tillfället i sin coachgrupp i agility, tydligen var Nano helt i det blå och han körde Nike sen istället. Nano lyckades dock med att rymma ur buren när han var inne på banan med Nike och tyckte då att hon skulle in och köra 🤣. Tydligen kompenserade Nike med att vara ett riktigt ess så träningen gav nåt.
På fredag ska jag valla, planen är att ta med Qila också så hon iallafall får vara runt fåren och vänja sig. Hon var med förra gången men busade mest runt på egna äventyr medans jag vallade med Nessie.
IMG_20200609_165839.webp

Igår var Roy till fysioterapeuten igen och den här gången kändes han mkt bättre i musklerna. Vi har kommit så långt han får gå lös varje dag i ca 10-15 min på promenaderna. Utöver det få han valla 2-3 gånger i veckan och han har nu börjat få springa lite mer, alltså hämta fåren från lite längre distanser typ 50 m istället för att bara följa fåren i ett långsamt tempo. Det känns så härligt för hans skull att han äntligen kan börja valla lite mer på riktigt :heart Han får även vara lös på gården och så blir det lite travträningspass i form av longering ett par gången i veckan, men det är så kort tid, max 5 minuter så det räknas nästan inte tycker jag.

Fred fick också följa med till fysioterapeuten då jag tycker han är lite stel och han har ju börjat få ryggproblem. Det var inte så upplyftande resultat utan han var värre däran än jag trodde, han var jättespänd i nästan hela kroppen :crazy::cry: Hon såg direkt att han hade problem med bakknäna och han har någon gammal utläkt skada i både knäna. Hon såg också en rörelsestörning vänster fram som jag inte sett, dock har han den sista veckan varit lite halt på höger fram efter han har sovit men som försvunnit efter ett par steg. När hon böjde och kände på lederna fick hon dock ingen reaktion höger fram men reaktion i alla leder vänster fram.

Tyvärr är Fred väldigt svårbehandlad även för veterinärer då så fort han känner motstånd eller obehag så trycker han tillbaks och spänner muskler så det blir väldigt svårt att få en reaktion på honom. Fysioterapeuten hade väldigt svårt att komma åt hans muskler men efter han fick ta en paus och röra lite på sig så slappnade han av lite och hon kunde börja behandla lite i bakdelen. Störst reaktion fick hon fram när hon kom till SI-leden. Framdelen gjordes det inte något åt än utan han måste bli bättre bak innan hon ville börja behandla där så om en månad 3-4 veckor ska vi tillbaka.

Spåra med Pysslingen - varannan gång "O que acontece? Eu não me importo"...vet inte vad det handlar om och skiter fullständigt i det. Varannan gång är spåret plätt lätt som upplyst med neon.

(När vi tävlar nose work är standard att mina nerver inte håller - och han blir olycklig)

Vi är nyss hemkomna efter ett akut veterinärbesök då Daisy tuggade i sig ett par trosor som hon snott från den (trodde jag) inlåsta tvättkorgen, medan jag satt i möte...
Känner mig lagom hungrig efter att ha suttit i kräkdoft en timma. Jag tänkte först avvakta och se om det kom ut naturlig väg men ångrade mig då jag insåg att vi går mot helg och med vår vanliga otur skulle det väl bli operation natten mot söndag eller så... Känner mig lite onödigt nojjig, vet många som hade avvaktat, men det kändes bäst såhär.

För övrigt har jag provat nya gpsen! Kommer inte använda den hela tiden men framför allt när vi promenerar i främmande miljöer och gör skogsutflykter osv.
Såhär såg det ut när vi lekte i trädgården igår 😁
Screenshot_20200612-085520_Tractive GPS.webp

Fanns tyvärr inte mycket i närtid inom regionen men fanns ett precis vid mitt jobb på fredag. Anmälan har gått ut men mailade och det fanns plats kvar! Blev plötsligt väldigt nervös :nailbiting: Jag tycker faktiskt behållarsök varit svårast för oss. De tre andra söken är hon mycket säkrare i av någon anledning men vi får testa och se helt enkelt. Bara anmäla till ett senare i sommar om vi inte klarar det på fredag :) Det kommer vara utomhus så blåser det mycket så förväntar jag mig inte att det går vägen!

Tjoho det blev godkänt doftprov eukalyptus! :banana: :bump: :love:
802CEC1C-4A2D-42D0-849E-23D6F7E0AB0E.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 919
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka