Bild?Frej hittade en liten grankvist som han tuggar på. Den sticks tydligen. Gud cad han ser rolig ut .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bild?Frej hittade en liten grankvist som han tuggar på. Den sticks tydligen. Gud cad han ser rolig ut .
Bild?
Nu är jag ju inte speciellt intresserad av att låta mina hundar leka med andra hundar utanför släkten och nära vänner, skulle aldrig släppa ihop dom med någon random från fb, men mina hundvänner har jag fått genom att vara aktiv i rasklubben, delta i rasklubbens evenemang osv. Även gå kurser på brukshundklubben har jag träffat vänner på.Hur skaffar man hundvänner som vill ses för lekdejt eller gemensamma promenader? Mina vänner har inget hundintresse alls och det är något jag kan sakna ibland.
Jag skrev ett inlägg på en FB sida för lokala hundägare, där jag sökte lämplig lekkompis till min hund. Fick tre svar. En tjej träffade jag flera gånger och hundarna lekte väldigt bra och vi hade trevligt också men sen började hon boka av med kort varsel, lite märkliga ”ursäkter” så jag tappade intresset till slut. Den andra svarade att hon inte hade tid och skulle höra av sig när det passade, vilket hon inte gjort. Den tredje har avbokat samma dag vid tre tillfällen, så vi har inte träffats alls.
Hur sjutton gör man för att hitta ”vänner” i vuxen ålder som har samma hundintresse?
Svårt nog att hitta en person som har en hund som kan leka med min 55 kg’s kille.
Finns inga rasthagar för hundar här i samhället.
Här jag bor vet man vem alla är i stort sätt, särskilt hundmänniskorna. Bor i ett litet samhälle. Släpper inte heller min hund med någon ”random”.Nu är jag ju inte speciellt intresserad av att låta mina hundar leka med andra hundar utanför släkten och nära vänner, skulle aldrig släppa ihop dom med någon random från fb, men mina hundvänner har jag fått genom att vara aktiv i rasklubben, delta i rasklubbens evenemang osv. Även gå kurser på brukshundklubben har jag träffat vänner på.
Bor oxå i ett litet samhälle, dom flesta hundar vi lärt att känna o leker eller promenerar med har vi träffat på just promenader.Här jag bor vet man vem alla är i stort sätt, särskilt hundmänniskorna. Bor i ett litet samhälle. Släpper inte heller min hund med någon ”random”.
Min fråga är väl mer hur man lär känna andra hundmänniskor
Har ni sett regerevideringarna?
Ja, och utöver sånt har jag ju dessutom dåligt djupseende. Hur tusan ska jag kunna se om hunden backat tre hundlängder? Jag kan knappt se om hon backat en!Jag tog en snabb titt och känner att den där tanken om rally med framtida hund kan jag nog fetglömma nu...
Jag tyckte redan att det var lite krångligt med vissa av momenten och skyltarna; på en bana med de där nya skulle jag bli stående som och inte komma någonvart. För att vara en sport som ska gå ut på att ha roligt med sin hund så framstår den som rätt otillgänglig om man har NPF eller något annat som påverkar kognitiv funktion.
Ja, och utöver sånt har jag ju dessutom dåligt djupseende. Hur tusan ska jag kunna se om hunden backat tre hundlängder? Jag kan knappt se om hon backat en!