Democritos

Sv: Democritos

Klippt ur Svens hemsida:

Ampére 859 f.1988, Democritos-Aniana-Urbino(NSG Spirit of Yamato 859)
Godkänd Hingst, Vinnare kvaliteten Dressyr samt 2:a plac i hoppning
Plac Grand Prix, Exporterad till Japan.

Det står ju precis som om det vore Grand prix hoppning han deltagit i ,men det är alltså fel, han tävlades endast högre i dressyr, däremot kunde han hoppa, bla sargen ut ur ridhuset, 160 staketet i hingtshagen mm mm. Såg honom även löshoppas som 2 åring(?)- enormt spänstig och med kanon framben.

Kom på att jag glömde berätta att mitt Democritossto har inte nedärvt sig själv särskilt mycket på sina avkommor, hon är ju väldigt ädel och högrest, men hennes avkommor har uteslutande fått "allt" från sina pappor (både vad gäller färg och exteriör) Hennes sjuåriga Opiusavkomma (valack) ser ut som en lättare nordsvensk bredvid henne... En Fontanaavkomma blev 176 cm hög, nu har hon en 2-årig L´acteur-dotter som iofs är väldigt ädel, ännu... ;)

däremot kunde han hoppa, bla sargen ut ur ridhuset,

Det var ingen rolig syn:eek: han fastnade över dörrarna och skrapade sönder sig duktigt.
Allt i ett ridhus är potentiellt livsfarligt när man löshoppar unghingstar:crazy:

:angel: :crazy: då har han gjort det mer än en gång...

Jag minns ett rejält snyggt språng, med lite islag bak bara....

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 281
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 386
Senast: Bee
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka