Democritos

manhattan_2006

Trådstartare
någon som har en avkomma till honom här? eller har bilder på någon?verkar som att han gett en del bra avkommor ändå.

Sv: Democritos

Måste ju svara.... jag har ett sto född -91 (jag köpte henne -92) efter Democritos, morfar är Nepal 390, mormors far är Flamingo. Så mycket fuxar är det! Hon har en härlig intensiv röd fuxfärg, hennes vinterpäls är otroligt kort, ser ut som sommarpäls den med (jag har aldrig klippt henne) fast på ett ställe på buken är vinterpälsen alldelse krullig, samma ställe varje år... lite kul faktiskt. Hon är väldigt lik sin far (bläs och tre strumpor, men ingen bukfläck). Hon är snygg, fick en 9:a på typen, som treåring. Samma härliga hals som sin far, 164 cm hög, väldigt ädel, framåt, uppmärksam och reaktionssnabb.... Genomsnäll, aldrig sur, inte ens vid brunst, eller när hon har föl vid sidan, alltid lika vänlig. En väldigt lätthanterlig häst, om man som jag gillar hästar med lite "fart i".

Jag har varit medryttare på en häst efter Democritus, också en oerhört go häst, som fullkomligt älskade att bli klappad och kliad. En ganska massiv häst, men smidig och atletisk. Snabb i reaktionerna.

vad roligt, tack för svaren!
vi har ett sto efter honom därför jag blev nyfiken. Känner igen det där med pälsen, hon behövs inte heller klippas, är också fux med bläs, glänsande röd färg. Hon är väldigt lugn och trygg, tror hon är runt 164 i mankhöjden, morfar är Modesto, har haft två föl tidigare nu är hon dräktig med Aerline H. Vi har inte haft henne så länge, snart ett år. du har möjligtvis ingen bild? vore kul att se, jag kan lägga ut bild sen ikväll. Hittade faktiskt lite Democritos avkommor som hade gått svår hoppning, och St george dressyr när jag sökte på nätet tidigare idag.

Den jag red gick Msv dressyr, och hade väl gjort mer än så om han fått leva (fick tas bort pga skada). Det var lite strul med att lära sig byten, vill jag minnas, men annars en fin häst med bra gång.

Democritos lämnade även Ampere 859 som väl var meningen skulle gå i svår hoppning eftersom hans pappa och flera av mamma Anianas avkommor gjort det. Men han passade bättre som dressyrhäst och var placerad i svår klass innan han exporterades. Nu ska han ägas av en japan och tävlas i svår klass under namnet Spirit of Yamamoto eller nåt liknande:crazy:

men det kanske inte stämmer alltså att alla uppgifter kanske inte finns med, även om man tycker att det borde göra det. På paardenfokken.nl så är det iaf väldigt många internationella hopphingstar där det inte står att dem har gjort nåt, det är ju också en liknande söksida. jaja vem vet..

Democritos lämnade även Ampere 859 som väl var meningen skulle gå i svår hoppning eftersom hans pappa och flera av mamma Anianas avkommor gjort det. Men han passade bättre som dressyrhäst och var placerad i svår klass innan han exporterades. Nu ska han ägas av en japan och tävlas i svår klass under namnet Spirit of Yamamoto eller nåt liknande:crazy:

Om jag inte minns fel var han den första svenska hingst som togs upp i Zangersheides stambok.

Senast ändrad av en moderator:

Trodde tråden gällde Democtritos, det bli knepigt med svaren ibland.

tråden är om Democritos avkommor vilket Ampere är, var det honom du menade som var första svensk i Zangersheides stambok?

Enl SvRF har han inte gått högre än 1,20-hoppning och när skulle han ha hunnit med mer? Pether fick honom redan som 7-åring och ytterst få hästar går svår hoppning innan dess. ;)

Jag kan inte heller se på Måsels sida att han skulle gått nån mer hoppning än kvalitets.

Jag kan inte heller hitta någonstans att Ampere skulle ha startat högre än 1.20-hoppningar. Har kollat blupsidan, hingstkatalogen och tävlingskalendrar.

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 281
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 386
Senast: Bee
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka