Ja han sköter alla kontakter själv och har alltid gjort.
Oj, det har jag aldrig varit med om att en person med demens klarat själv. Imponerande! Eller egentligen ställer jag mig än mer frågande till diagnosen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja han sköter alla kontakter själv och har alltid gjort.
Han fick diagnosen begynnande demens för en vecka sedan men han har inga tecken på det enligt mig utan det har med stress att göra. Han tror egentligen inte själv på diagnosen men det ska utvärderas efter en månad. Bara allt krångel med FK och arbetsförmedling avtar så tror jag att han kommer att må så mycket bättre, han har levt under stor stress och haft oro för vad FK/arbetsförmedling ska hitta på, om han kommer att få några pengar osv. Detta har pågått i flera år så det är inte konstigt om minnet kanske inte alltid fungerar, att han inte kommer sig för att göra vissa saker eller har svårt att organisera sig.Oj, det har jag aldrig varit med om att en person med demens klarat själv. Imponerande! Eller egentligen ställer jag mig än mer frågande till diagnosen...