delad vårdnad av kattungar.

Minamigo

Trådstartare
:confused:Jag har två bengalhonor. den ena har en kull som nu är 3 veckor gamal. Den andra honan är dräktig men ska inte ha sina förrän om en vecka. Den dräktiga honon försöker hela tiden sno den andras kattungar. tar jag henne ur det rummet skriker hon och hoppar mot dörren iett. Någon som har erfarenhet av detta, och vad har ni i sånt fall gjort för att lösa problemet?:confused::confused:

Sv: delad vårdnad av kattungar.

Har inte erfarenhet av direkt den situationen men min honas uppfödare har en katt som konsekvent tar de andra honornas ungar ifrån dem. Ödesdigert såklart eftersom hon är kastrat och inte producerar mjölk så även fast hon är en god mor och tvättar och håller dem varma kan hon inte mata dem.

Uppfödaren fick helt enkelt hålla honan separerad från kattungarna så länge de var helt och hållet beroende av sin mamma.

Dina kattungar kommer ju snart börja äta fast föda (antar jag) så när de kommit igång med det och inte är riktigt lika beroende av sin mamma som tidigare tycker jag att du kan låta den dräktiga honan hjälpa till OM kattungarnas mamma tillåter det och det fungerar bra.

jag vet två katter en mamma och en dotter som fick kattungar nästan samtidigt, de hade varsin låda bredvid varandra och hjälptes åt med kattungarna. såå söta tillsammans! :love:

Min pappa har två honor. Den äldre är gammal, kallas mormor då hon är mamma till den andra honan.
"Mormor" är för gammal för att få kattungar anser vi, men det gillar hon inte, så hon adopterar alltid en eller två kattungar av sin dotter. Dessa ungar matar hon och putsar och sedan leker med de när är tillräckligt stora :love:
Den andra katten, som fick ungarna, är så glad över att slippa ha alla små liven runt sig... :D

nu är det dags för min lilla katt att föda. i två dagar har hon snott kompisens kattungar men nu verkar de som om att det är dags för henne att få sina egna. det är så spännande så att jag tror att jag ska dö. detta är vår sista kull. vi har fött upp katter i 3 år men nu sedan jag har börjat ett nytt jobb, så känns det som om tiden inte räcker till längre. Vi har kastrerat våran hankatt och han har slutat att strila. numera bor han tillsammans med resten av familjen och trivs som bara den. det känns som om vi slutar med kattuppfödningen med flaggan i topp!m Håll tummarna för att min lilla Snowies kattungar är friska och krya.:love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 620
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
3 438
Senast: Roheryn
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka