Sv: Del V Hur går det för era 06r?
Nu blir jag nyfiken...
Undra om jag såg dig?
Å jag var där o såg dig...
Nu blir jag nyfiken...
Undra om jag såg dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å jag var där o såg dig...
KL
Igår var jag iväg och hoppade hos en kompis. Förre hoppträningen så hoppade vi kombination och det gick...ja åt pipsvängen. Rosie vägrade två gånger men efter det släppte det. Så igår var det på´t igen. Och denna gången gick det jättebra. Igår tränade vi på högre höjder än på hoppträningen. Kan det ha med hennes vägran att göra????
Hindrena låg mellan 80-90cm och hon klarar det galant Känns skönt att det släpper rent höjdmässigt nu då hon har varit alldeles för försiktig innan. Nu kommer slitjobbet med att få henne att klara oxer på 80 och 90. Någon som har förslag på bra träningen för att klara detta? Så fort hon ser en oxer med bra höjd på så vägras det hela tiden. Vad gör jag för fel?
Det är möjligen inte så att det är DU som vägrar på oxrarna? Ibland kan man ge signaler omedvetet till hästen som givetvis uppfattar detta o gör " som den blir tillsagd"....alltså om du tvekar mot en oxer så kanske Pållan uppfattar din tvekan o stannar därför.
Men oavsett så ska du hoppa smala oxrar på lägre höjd tills ni känner er helt säkra på denna sorts hinder. Om du försöker gå för fort fram så lär du misslyckas. Höj istället räckena så hon får in höjden i sin hjärna så löser sig säkert oxerproblemet.
Ang kombination så stannar många unga hästar på det eftersom dom inte är vana att hinder står så tätt efter varandra. Löser man enklast genom att hoppa serier med låga hinder.