Sv: Del V Hur går det för era 06r?
ehh... vad hände nu då? Min dator är inte riktigt riktig tror jag. Men jag fortsätter här..
Nightwish, din häst ser verkligen trevlig ut på bilderna.
Vi kör på efter vår lilla betesvila, hon går ute dygnet runt men tränar nu för dressyrtränare 1gång i veckan och hopptränare 1 gång i veckan. Sen rider jag henne hemma ca två gånger i veckan.
Det går verkligen fram och tillbaka. Ena gången kommer man hem som världens lyckligaste, då har hon frammåtbjudning, kanonfin form, reglerbar och lyhörd.
Sen nästa gång är hon trött och slö och inte alls sammarbetsvillig.
Sen nu nyss så har "hon fått för sig" att inte fatta v. galopp. Hur jag än beter mig blir det h. galopp istället. Lagom skoj
Det går bättre i ridhus med hörn att rida igenom osv. Tränarna har ridigt henne och då fattar hon rätt, men hon är verkligen inställd på att fatta höger hela tiden.
Visst har det varit den svåra sidan innan med, men då har det ändå alltid fungerat om man varit riktigt noggrann. Nu har vi (jag) kört fast lite känner jag.
Jag väntar att anmäla till kvaliten. Vill ju inte komma dit och inte kunna fatta rätt galopp
.
Men vi får se vart det bär. För förutom just v. galopp fattning så är jag mycket nöjd med henne, lätt att lasta och ha med sig. lätt att samla sig och trevlig på alla sätt.