nullo-modo
Trådstartare
För min del så skulle det inte hända, fasträntekonto ger för dåligt och jag har inte mentaliteten för annat. Testade iska konto i någon månad men tittade minst 20 gånger om dagen hur det rörde sig, inget vidare för mina nerver.Jag har så svårt att förstå varför man blir glad över att få tillbaka stora belopp? Det kan handla om 1 000 - 2 0000 kr per månad som du kunde ha fått löpande under året och investerat hur du ville, tex amortera ner lån och då behöva betala mindre ränta per månad eller sätta in i fonder som (förhoppningsvis) ökar i värde under året. När pengarna ligger hos Skatteverket får man ingen ränta eller annan fördel.
Och om det är någon som blir avundsjuka för att andra får tillbaka mycket pengar varje år är det ju bara att be arbetsgivaren att dra 1 000 kr extra per månad
För min egen del kommer jag antagligen behöva betala in skatt i år eftersom jag sålde av en del aktier i somras men eftersom jag har bostadslån så blir det förhoppningsvis inte tokmycket. Men eftersom jag inte har Kivra får jag vänta lite till.
Tror helt kallt med att betala in lite extra så stat och kommun kan låna en del av mina pengar ett tag är det bästa som mina pengarna kan göra.
Även om den största anledningen är att jag tycker om att få en klumpsumma till sommaren.
Även bättre för min mentala hälsa att veta att även om det kommer massa med utgifter så vet jag att inget av det kommer vara till skatteverket.
Senast ändrad: