Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi käkat frukost, varit ute me sonen på fyrhjulingen, va kallt idag med han erbjöd sig att vi kunde basta istället, men min rygg behövde lite motion så vi gick sedan själva en rask promenad runt sjön.
Har ändå inga grejer med mig för att basta, vet inte om ja är så bekväm med att basta näck i dagsläget ändå. 🙈

Sen när vi kom in fikade vi, drack lite kaffe och så käkade vi kärleksmumsen jag hade haft med mig. Sen chill på soffan och han gick sen ut med sonen och bevakade när han körde fyrhjulingen.
Jag var inne och skalade potatis och fixade det, sen kom han in och fixade det sista. Vi käkade och nu vilar vi middag.

Tror alkoholen jag drack igår borde gått ner såpass nu att jag kan köra hem när jag känner för det.
Vad mysigt det låter!
Känns som att ni är bekväma med varandra. 🙂

Vad mysigt det låter!
Känns som att ni är bekväma med varandra. 🙂
Jag fick förtroendet att snagga hans underhår, blev riktigt bra. Har bara snaggat på mig själv innan.
Hittade även en pormask jag fick klämma. Den va riktigt mysig. 😍😍😍
Den va lite envis men så gött när jag fick ur den, såg ut som en liten ”mask” med svart huvud. Jag ÄLSKAR att klämma finnar och pormasker. 😍😍😍

Senast ändrad av en moderator:
Nu är jag hemma igen.
Helgen har varit väldigt trevlig. Vi kan prata om precis allt känns det som och jag får känslan att han är lite försiktig men snäll. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Är inte så bra på att sätta ord på upplevelser/känsla. Så kan hända att lite försvinner i mina texter.
Har bjudit hem honom till mig nästa helg och kommer få låna hans gallerkärra på torsdag så kan jag köra lite skräp till tippen. Innan jag åkte hem frågade han om jag ville ha en kram, kände mig lite awkward jag är inte alls bekväm/hemma på den fronten och har inte kramat någon på ett bra tag med tanke på coronan. Sen första gången jag kramade en vuxen man som är kortare än vad jag är, kändes så konstigt men det är väl en vanesak kanske. 😅

Skickade ett sms när jag kom hem på en sak vi hade diskuterat och jag hade försökt förklara hur den såg ut (det är ett verktyg man använder för att klämma finnar och pormasker med). Fick svar att jag verkade ha bra saker. Sen undrade han om jag kommit hem välbehållen.
Svarade att det hade jag och på det svarade han "gott vi syns eller hörs imorgon sov så gott ;) "

He's a keeper.
Fick till och med använda nål för att få ut den. Sa till honom att fick säga till om det gjorde ont, har aldrig gjort det på någon annan.

Det var då vi kom in och pratade om ”verktyget” som jag har. Vet inte va det heter egentligen. Det är det som ligger på filmen i bilden här under.
För övrigt den filmen vi ska se på nästa helg. Netflix hade tydligen inte första John Wick filmen längre och i och med att han inte sett några så sa jag att han får komma hem till mig så kan vi se den då jag har filmerna.

A0AA0D76-4F33-4271-B74F-B555C4ADE3B6.webp

Sen första gången jag kramade en vuxen man som är kortare än vad jag är, kändes så konstigt men det är väl en vanesak kanske. 😅
Det är det :p Killen jag träffar är förvisso längre än mig, men oftast när vi tex ligger i soffan och kramas så hamnar vi så att han är längre ner och det blir som att han är ett huvud kortare än mig. I början kändes det skumt, nu har jag insett att det är jäkligt bekvämt att ha armarna fria :D

När jag var yngre var nästan alla killar längre än mig, iaf i bekantskapskretsen. Sedan blev det av en slump så att jag började umgås med kortare killar och män. Det gick utmärkt att vänja sig vid att det kändes på ett annat sätt att krama dem. Kan jag så kan nog du med ;)

Det är det :p Killen jag träffar är förvisso längre än mig, men oftast när vi tex ligger i soffan och kramas så hamnar vi så att han är längre ner och det blir som att han är ett huvud kortare än mig. I början kändes det skumt, nu har jag insett att det är jäkligt bekvämt att ha armarna fria :D

När jag var yngre var nästan alla killar längre än mig, iaf i bekantskapskretsen. Sedan blev det av en slump så att jag började umgås med kortare killar och män. Det gick utmärkt att vänja sig vid att det kändes på ett annat sätt att krama dem. Kan jag så kan nog du med ;)

Jag tycker själv att det är sjukt o-nice att krama långa män (I jämförelse med mig själv). VEM VILL HA NÄSAN I NÅGONS ARMHÅLA?

Jag har en tendens att dejta och ha förhållande med kortare tjejer. Tycker det är riktigt smidigt! 😅
Enda som är lite jobbigt är att hålla hand när man går, men tänker att det nog är värre för henne..

Och jag som alltid var längst då jag var yngre, och sedan ihop med en gubbe som var kortare än mig i typ 15 år tycker det är fantastiskt att dejta lååååånga män...!

PT är hela 20 cm kortare än mig, det är ett stort minus faktiskt. DB är endast 5 cm längre än mig men det är okej, skulle dock gärna haft honom +10 cm till. :angel:

F.ö. så vet jag inte helt hur det blir framöver med DB, han har ju alltid vägrat sätta någon form av etikett på 'oss', vilket jag känner börjar bli lite svårhanterat, för mig. Har varit lite dålig stämning på sistonde pga andra saker med (bl.a. saker jag låtit bli att berätta för honom), men nu ikväll har vi åtminstonde pratat massor och försökt förklara och förstå hur vi tänker.

Jag har dock börjat kolla runt lite på Tinder igen och skrivit med några killar, och ska troligen träffa PT i morgon för filmkväll. Sedan blir det dåligt med dejting den närmsta tiden oavsett då mina två ston ska föla nu i början på Maj, så måste hålla mig antigen hemma eller i stallet. :p

Jo det kommer jag nog. Just ja kom på att jag ljög lite nu. Har visst kramat en vuxen mm som är kortare än mig. Dock va inte förra mycket kortare än han som jag krama igår.

Vet jag tänkte lite snabbt ”är det så här det känns för killar som är längre än tjejer när de ska kramas osv”

Eller få hela huvudet inmosat mot någons bröstkorg, eller vrida huvudet ur led för att undvika just det... Så bekvämt att vara ungefär jämnlånga!

Jag har föredragit jämnlånga innan och bara haft erfarenhet av det. Men tycker det är asskönt att för en gångs skull träffa någon som är nästan 2 dm länge pga armarna hamnar på olika höjd 😅 Står jätteofta med ena eller båda armarna om hans midja och vilar huvudet på sidan på bröstkorgen. Samma att det är bekvämare att ha hans arm över axlarna, det har varit omöjligt för mig med jämnlånga.

Insåg igår att jag träffat The Guy lika länge som jag träffade den förra kollegan nu. Konstig känsla för mig att varken vara irriterad på honom eller ha kvar någon direkt osäkerhet kring huruvida han säkert tröttnar snart eller inte. Vet inte riktigt hur man kan bli irriterad på någon som låter en sova i 11 h, väcker en så försiktigt som möjligt för att fråga om jag inte måste vakna och åka till stallet nu och sedan i efterhand frågar om det var ok att jag blev väckt så sent. När jag inte ens haft en tanke på att ställa klockan eller ens säga när jag behövde gå upp pga så orimligt trött att jag bara somnade bums och sov mig igenom all timmar han var uppe 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 541
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.