verrdogan

Trådstartare
Va idag in i en djuraffär och såg två söta små varelser. Mycket livliga måste jag säga. Hur som hellst, dom ville båda springa i sitt hjul, och de gjorde dom, problemet va ju att dom ville åt olika håll.
Och detta gjorde ju givetvis att jag blev helt kär :love:

Så vilka har Degusar här inne och va gör ni med dom? Är de så att dom inte tål socker och inte kan äta allt som andra gnagare äter?

Berätta massa och gärna massa bilder..

Sv: Degusar!?

Tycker du gjorde rätt som puttade upp en gammal tråd, så nu svarar jag i den nya :D :angel:!

Zoonen har en bra degu-infosida med en massa bilder. Kolla in den :idea:!

Antar att du fått den mesta informationen från Zoonen, men jag kan ju skjuta in med ett inlägg om att det är underbara djur :love: Köpte mitt första par för två år sedan, två bröder, jag blev liksom du fast redan i zoobutiken och tingade dem nästa dag.

De är väldigt sociala, livliga, nyfikna och personliga, otroligt lätta att få tama. Jag brukar göra lite av varje med mina, de sitter ofta med framför TV:n eller datorn, eller snarare på TV:n och datorn. Håller gärna till på axeln och följer med runt i huset.
Har hört att det finns utställningar för dem även här i Sverige också, lär ju inte vara några större arrangemang men vore kanske kul att ta sig till ändå.

Så om jag får vara lite partisk, tycker jag helt klart du ska köpa de där. :D

Säg inte sådär :D Nu kryper de ju i mina fingrar. Men de va helt klar en Bill och Bull som satt där i hjulet ;)

Vi har ett par bröder, och de är helt underbara!!:love:

Möter husse i dörren när han kommer hem, pratar i telefonen och leker karusell med varandra. (Den ena sitter i höbollen och den andra snurrar den runt, runt...)

Fantastiska små varelser!:D

Säg inte sådär :D Nu kryper de ju i mina fingrar. Men de va helt klar en Bill och Bull som satt där i hjulet ;)

Inte så mycket att fundera på då... ;)
Och de bör hållas minst två och två, de är så pass sociala att de flesta mår dåligt av att sitta ensamma.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 054
Senast: manda
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 231
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 218
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30