Definitiv plats till junior-SM

B

Binsan

Numera stå ju inte junior-SM med alls på ridsport.se termin. är den fortfarande under förhandlingar eller är det nån som vet när och var den ska gå??? :crazy:

Sv: Definitiv plats till junior-SM

Binsan skrev:
Numera stå ju inte junior-SM med alls på ridsport.se termin. är den fortfarande under förhandlingar eller är det nån som vet när och var den ska gå??? :crazy:

Vet inte om det ändrats men det står ju att Stora Wäsby ansökt i aug på tävlingsterminen

Idasagare skrev:
Vet inte om det ändrats men det står ju att Stora Wäsby ansökt i aug på tävlingsterminen

jo, det stod det på den terminen jag skrev ut för ngn månad sedan men igår när jag tittade på om den hade uppdaterats så stod det inte där längre....:confused:

Nu när jag kollade för 2 minuter sedan så kunde man se att Senior och Young Rider SM ska gå på Styringe den 14-16/7 och att Junior SM går på Stora Wäsby (Täby Galopp) den 19-20/8.

PrinceFair skrev:
Ja, jag ser nu att det finns ute igen, när jag kollade igår stod det inte där
Det har nog haft "versionsproblem". :angel:

Jag har sparat ner med jämna mellanrum och ser att en gammal återkommer...

missade deras tävling i år, var den lik den som var 2004?

Nån som vet vem som ska designa/bygga den?:angel:

Binsan skrev:
Vem är Tasse??:D :confused:

Det är jag :angel:
Och visst är jag med och drar i en del tåtar när det gäller fältävlan på Täby Galopp.
Hamnade i hästvärlden som 2-åring (många år sedan) och har varit aktiv där sedan dess med några kortare avbräck pga studier och jobb.
Fälttävlansbanbyggare sedan -92, har byggt på Botkyrka, Nyköping RS, Vågsjölund, Täby och ska ev bygga en annan bana under 2006.
Sitter i Stockholmsdistriktets fälttävlanskommitté.

Vi är flera som är med och beslutar om banans slutgiltiga utseende då vi har vissa "restriktioner eller ordinationer" från Täby Galopp om hur banan får se ut. Det finns saker vi måste ta hänsyn till bland annat att inget hinder hamnar i kameravinkeln då alla galopplöp tv-inspelas mm. Sen har ju arrangörsklubben kanske vissa önskemål samt eventuella sponsorer. Temat bakom banan är "Täby Galopp" då vi har byggt hinder som ska likna saker som finns på området samt att vi även använder galoppens egna hinder. Men jag är den som är designer/byggare för terrängbanan med assistans av några andra.

Banan fick några nya hinder nu under 2005 om man jämnför med 2004 och i år har vi några nya hinder som ska byggas. Vilken typ av hinder det ska vara är klart, ritningsarbeten ska ske nu inom en snar framtid och byggandet hoppas vi komma igång med under mars/april.
Det kom en del byggmaterial till Täby nu i förra veckan som vi ska använda.
Så det kommer att vara en del nytt även 2006. Mer tänker jag inte avslöja, då är mer än halva nöjet borta. Då vet ni ju vad ni ska träna på inför tävlingen.
Jag hälsar er Välkomna till Stora Wäsby Fältrittklubbs (SWFRK.com) fälttävlan på Täby Galopp 2006.

:) det ska bara bli kul å få se vad ni kan ha hittat på fram till sommaren...:)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 179
Senast: IngelaH
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 181
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 006
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 267
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar