Defektlista för ston? Veterinärbesiktning/bedömning för alla avelshästar?

Sv: Defektlista för ston? Veterinärbesiktning/bedömning för alla avelshästar?

Ja absolut.
Jag har många ggr fått frågan om jag inte ska ta ett föl på mitt sto. Aldrig i livet att jag skulle det. Eksem, svår sådan om man inte sköter henne och spattförändringar i båda bak. Mycket överbyggd och mkt kort rygg. Inget jag vill riskera att föra vidare till en avkomma.
"Men hon har ju så trevligt lynne". Förvisso, men jag håller fast vid min ståndpunkt.

Sv: Defektlista för ston? Veterinärbesiktning/bedömning för alla avelshästar?

Menar du om sjukdomar i allmänhet hos djur som inte bör avlas på?ja självklart.
Jag skulle tex inte avla på eksemhästar, spatthästar eller hästar som har luftvägsproblem á kronisk bronkit eller kvickdrag exempelvis.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Islandshäst Jag ska nu bli medryttare på en fin islandshäst, fyrgångare och naturlig töltare. Har ridit islandshäst tidigare men inte...
Svar
5
· Visningar
2 363
Islandshäst Hej! Skulle vilja veta lite mer om erfarenhet av er som importerat häst från islandshäst. Ungefär vad har slutsumman blivit? Kostnad för...
Svar
6
· Visningar
3 577
Senast: Nomida
·
Hoppning Hej! Det kanske är jag som är dum men jag förstår inte riktigt vad bedömning A1:a laghoppning innebär. Har försökt läsa om det men blir...
Svar
4
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar