Debutera Msv.B! Redo eller inte?

Moreeeno

Trådstartare
Hej! :)
Det är såhär att jag har en ponny som hoppar alla hinder upp till 140 utan problem ( Om det inte är något " tittigt " under hindret. ) och det hör verkligen inte till hans vardag att riva.
På senare tid har det börjat gå väldigt bra för oss och vi har kanske 8 nollor i L.A och kanske 8 st där han rivit ett eller två hinder.
Sässongen som startade för oss i februari har hitills räckt till två nollor i L.a av tre och en vinst i L.A
Eftersom det går så himla bra nu så har vi börjat fundera på att ta upp honom till Msv.B för första gången.
Men min ponny är ju självklart inte perfekt... Det finns ett problem...
Han är väldigt tittig... Eller han var för ett år sedan.
Och jag är så himla rädd för att vi ska starta Msv.B och att det ska hända något!
Vad tror ni? Är vi redo? ... Har ni något tipps för hur jag förbereda för att det ska gå så bra som möjligt och vad jag ska tänka på m.m? :)

Var låg ni när ni debuterade Msv. B?
Hur gick det? :)

VORE VERKLIGEN SUPERTACKSAM FÖR SVAR! :D
TACK SÅ MYCKCET :)

Sv: Debutera Msv.B! Redo eller inte?

På ett forum kan man aldrig avgöra om ni är klara eller inte. Prata med din tränare istället som har sett både dig och din ponny och har ett hum om vad ni går för.

Sv: Debutera Msv.B! Redo eller inte?

Kan bara hålla med förgående talare. Vi kan inte veta det. Du måste känna det. Känna dina och din hästs begränsningar. :)
Lycka till!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 651
Senast: Mabuse
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V