Debutera CNC*

D

Darknesss

Funderar på vart jag ska lägga debuten i CNC*till hösten. :d

Någon som känner till Stora väsbys terrängbana? Ekenryttarna, Botkyrka eller Gärds? ;)

Vart skulle ni ha lagt debuten?

Sv: Debutera CNC*

stora wäsbys bana är den på täby galopp, och enligt dom som var där förra året var den rätt stor och svår...

ekenryttarna vet jag inget om, men botkyrka är min hemmabana och den är rätt sjysst, inte plättlätt men det är bra underlag och så där.

jag debuterar * nu i midsommar på Trossnäs, annars hade jag ridit täby som första för det är så ont om tävlingar så det känns som om man får ta de chanser som finns.....

Agda har ju svarat om två banor och jag håller med i det hon skrev och kan bara tillägga att Ekens var på ungefär samma nivå som de andra när jag red den senast, måste varit tre år sen.
Fast Täbys bana är inte så knepig när jag tänker efter heller.
Gärds är också helt OK att rida upp tom *, sen tycker jag det blir för knixigt på för liten yta. Mycket hala och dra liksom.

Tycker de flesta * håller ungefär samma standard numera?

Senast ändrad:

När jag debuterade gjorde jag det i gärds.
Deras bana är väldigt snäll med schysta hinder men har ändå sina svårigheter

Det låter som att banorna verkar helt okej. Får se vart debuten blir, verkar inte som om det spelar så jätte stor roll på vilken bana det blir då. ;)

Agda: Lycka till på debuten! :banana:

När gjorde du din debut på gärds? Hur gick det för dig??

Hade en utbrytning på en spets...mattes fel men så går det när man drar i innertygeln och inte har bogen med sig.....

Jag har faktiskt anmält till CNC * i Drammen Norge den 2-3 juli.......Är det någon mer som skall dit eller vet hur den banan är?? Hittade proppen på Norska förbundets hemsida, www.rytter.no.

För oss som bor lite längre upp i landet kan det vara idé att fundera på de norska tävlingarna. Jag har "endast" 30 mil till Drammen, att jämföra med 55 till "centrala" delar av Skåne!!

Kul om någon mer kommer med till Norge. Anmälningstiden har gått ut för några dagar sedan men det kanske går att ordna!!!

är tänkt (enligt planen) att Molinna ska debutera * i Gärds :) sen vet man ju aldrig hur d blir m d :smirk: med alla förargliga småskador som dyker upp... Hur gammal e din häst?

Jaha vad spännande!
Hoppas skadorna håller sig borta nu då så din plan fungerar :)

Fin häst är 16 år och har gått 2*igt och sådär. Så han är ganska rutinerad. ;)

Jaha men det hade jag varit ganska nöjd med om jag hade varit du :p

Ett pilot fel är sånt som händer då och då....

Fast egentligen är d nt MIN plan, jag rider henne nt (än!!) är bara dotter till hästägare, men såsmåningom ska jag ha henne... *läängtar* men jag e nt så insatt i fälttävlan, men har varit me på de tävlingar och många träningar hon varit på hittils... :D
man om han gått **, ska han debutera * :confused: :confused: lr e d skillnad på CNC* o annan?? :confused: :confused:

det blir ju hästens och ryttarens *debut tillsammans, hästen har gått ** förut men med annan ryttare

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
339
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 044
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Cissi_ma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar