De som rider bäst bestämmer i ridhuset?

S

Skuggis

Hoppas jag hamlat rätt...

Men iaf är det någon mer än jag som tycker att det är de som tävlar La o ridit massa år osv alltid bestämmer i ridhuset? Eller är det bara på min klubb det är så?!

De bara kommer in i ridhuset utan o säga till först men blir jättesura om man gör så själv och ibland har vi inte änns fått gå förbi utanför ridhuset med våra hästar när vi ska hem, medans de får släppa 10 hästar utanför som springer in utan att säga till :cry: O de plockar fram massa hinder o hoppar (när det inte är hopptid) och man får snällt hålla sig undan :/
Med tidern är det oxå mycket viktigt om löshoppningen börjar vid 7 så ska man ha avlägsnat sig därifrån senast en minut i. Man får absolut inte använda spöet mer än 2 gånger per ridpass för då ringer de hem till mor o klagar :3

Själv rider man Lc i hoppning och dressyr och då riskerar man att bli utkörd.

Sv: De som rider bäst bestämmer i ridhuset?

Men hallå! Vad är det för människor igentligen? Är de avundsjuka på dig eller nåt sånt? Det är de som har problem! Och det finns MÅNGA som är mkt. bättre än dem, tänk på de som rider tex. st. georges. Ingen är bäst. men de som är duktiga ska vara bra förebilder till de som inte kan lika mycket. Så det så!

Stackare! Så som du blir behandlad ska ingen behöva bli bemött, jag stod i ett kollektiv stall förut med väldigt spridd kunskapsnivå, vi tog alla hänsyn till varandra och så tycker jag det ska vara överallt. Vi som har häst ska väl ställa upp för varandra och kunna lära oss av varandra, eller hur? Jag tycker att du ska samla ihop till ett möte för dom som använder ridhuset och där bestämma vilka regler som ska gälla och att reglerna gäller alla. Lycka till!

Det där är jättetråkigt men tyvärr är det nog inte helt ovanligt. Jag har varit med om liknande saker på en stor anläggning. De som trodde att de var bättre eller hade finare hästar eller av någon annan outgrundlig anledning hade företräde, försökte rida över oss andra. Det gällde främst i ridhuset på det här stället. Men en annan flyttar ju inte på sig i första taget, och inte håller jag tyst heller om det är något jag tycker är fel, så mig slutade de att försöka sätta sig på ganska snart.

Jag tycker att du ska prata med den som ansvarar för stallet/ ridhuset och berätta hur du upplever situationen. Och om det är de som äger stället som behandlar er så hör, byt stall!

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 833
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 373
Hoppning Jag funderar på vilka klasser min flicka ska tävla till våren Anna är tio år, ridit sedan hon kunde sitta typ. Haft egen ponny sedan...
Svar
3
· Visningar
1 404
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama