De fungerar inte ihop längre

Forward

Trådstartare
Hej!

Jag har ett bekymmer. Min systers hund och min egen hund kommer inte överens längre och det är jobbigt då vi jobbar på samma ställe..
Allt ändrades efter att systerns hund fick valpar.
Hon kan inte låta bli att tuffla om min lilla hund hela tiden och så fort vi kommer, ser man systers hund komma med fart och ska gräla med min hund.
Och oftast är det jag som får ta i henne och ta bort henne.
Några gånger har det tänt till ordentligt. Jag är bara så rädd för att en dag går det för långt.. då min hund är så liten..

Vad kan man göra?
Tacksam för hjälp.

Sv: De fungerar inte ihop längre

Tja, om din syster inte har pli/koll på sin hund så får ni se till att de hålls åtskilda.

Fö går det inte att säga varken bu eller bä eftersom vi inte har någon information.
Ras på hundarna, ålder på hundarna, vilket kön är det på din hund.
Hur startade det, o när, i vilken situation?
Tilläts din hund hälsa på valparna? Var din hund med hemma hos syster när tiken hade valpar?

Hur aktiveras hundarna mentalt o fysiskt?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 634
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 461
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka