DC++, någon?

Shannado

Trådstartare
DC++. Någon som är bra på hur det programmet fungerar? Jag har laddat hem det men förstår ingenting av hur jag ska få det att fungera. Någon som kan hjälpa mig?
 
Som jag fattat det så behöver man nåt för att kunna ladda ner, man måste ange några sökbaser typ. Var får jag tag på dem?? Vilka ska man välja? O.s.v. Nåt annat jag måste göra innan jag kan tuta och köra? :D
 
man måste ha olika hubbar.. typ sökbaser.. längst ner är där en lite remsa där det står public hubs. klicka på den.. och välj någon av de som kommer upp... gäller att hitta dem rätte.. eller så kan du bara skriva in maximumspeed3.no-ip.org i rutan där det står "manual connect adress" och sedan trycka på connect..
är en hub som jag gillar..finns säkert mycket bättre..

men du har väl fixat dina inställningar och sånt under settings först???
 
Hmm...jag trodde jag hade fixat det men det verkar inte så. Den vill inte låta mig vara uppkopplad mot den adress du föreslog för den anser att jag inte delar med mig de minst 10 GB som krävs. Inte så konstigt kanske; jag delar ju inte med mig av nåt alls för jag har inte laddat ned nåt än!! Hur gör jag nu?
 
Får också det här felmeddelandet när jag försöker koppla upp; "Your name should have (one of) the following prefix(s): [Telia] or [Comhem] or [Tele2] or [0.5Mbit]"
 
ojdå.. detta blir svårt.. var min lillebror som gjorde det till mig :o.. men ska försöka.. först måste du ha ett nick.. e inte så svårt bara hitta på nåt.. sen går du sharing (under settings då, gittar du under "file" längst upp e i vänstra hörnet) och tryck sedan på "add folder" där kommer upp allt du kan dela med dig på.. men tänk på att du INTE DELAR MED DIG AV SÅNT SOM KAN SKADA DIN DATOR!! vet tyvärr inte vila dessa filer är.. men om du typ har foto eller uppsatser och sånt så kan du dela med dig av det.. hoppas det funkar.. tror du måste dela med dig av minst 10 Mb för att du ska lyckas...

lycka till
 
prova att sätta något av dem framför ditt nick så funkar det kanske.. jag 11 mbit frmför mitt nick.. vet dock inte varför :crazy:
 
ingen orsak.. var bara roligt.. med tanke på att jag börja använda dc igår kväll så känner jag mig ganska duktig om jag lyckats hjälpa dig.. men e ju inte så teknisk..

men hoppas du lyckas ladda ner ner många bra låtar nu..
 
Vad gäller prefixet det som står inom parantes framför ditt namn så vill de flesta hubbar att du anger din internetleverantör inom paranteserna. Detta för att de andra ska veta ungefär vad man kan förvänta sig för hastighet på uppkopplingen samt ifall man har samma typ av uppkoppling (det kan funka bättre då)

Vad gäller dina utdelade filer så separera dem och lägg dem i särskild mapp så att du inte släpper ut fel saker. Man kan även bli utkastad om man delar med sig fel typ av filer.

Det finns hubbar där du inte behöver ha så mycket utdelat, vissa inget alls. Kan vara bra att leta reda på en sån tills du har fått hem lite mer, då kommer du kunna komma in på andra hubbar.

Försök inte ansluta till en och samma hub för många gånger om du inte uppfyller kraven, då kan ditt ip-nummer bli bannat.

Lycka till!
 
Det finns ett program som heter odc som funfgerar myclket bättre än DC++ jag använde DC++ förut fattade nada
sen jag skaffade odc så har jag dåligt med HD utrymme:-)

/matte :)
 
jag har använt DC också men det sög som sagt men jag använder ODC just nu och det fungerar precis som jag vill
:cool:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 016
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 792
Senast: Enya
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 219
Senast: Mint
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp