Dax att skaffa gerbiler!

B

**BORTTAGEN**

Nu vill jag ha nåt mer än fiskar i lägenheten, men en katt är för krångligt, så jag har siktet inställt på gerbiler (ökenmöss). Vad tycker ni? Jag har hört att dom är lättskötta, sociala och billiga i drift ;) men tyvärr ganska kortlivade, runt 2 år bara.
Nån som har gerbiler och vill dela med sig av sina erfarenheter?

Vad vill du veta :)? Gå gärna in på hemsidorna i min signatur och läs mer; Svenska gerbilföreningen för mer info (det mesta står under Gerbil hemma) och uppfödningens hemsida om du vill titta på bebisbilder och så :).

Två år blir de minst, tre till tre och ett halvt år är mer vanligt.

Tack för dom länkarna. Ska med spänning kolla igenom dom :)

jag har två gerbil killar hemma...
kan verkligen rekomendera dessa..
mina killar e nu snart 3 år gammal...så visst kan dom bli äldre än 2...
kompisens blev 6!

här e en bild på mina gossar i alla fall... Bosse & Tajson

jag har haft fyra stycken, den äldsta blev nästan fyra år. så visst kan dom leva längre än 2 år..

roliga små djur är det iaf, och väldigt kvicka i benen är dom. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 615
Senast: Acto
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 872
Senast: Stereo
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar